Yankes Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg lurte på om det er noen som helst informasjon du kan hente ut fra en data via PHP eller noe anna som er likt hver gang og er helt unikt for den PC'en .. For eksempel når jeg skal banne noen fra siden min så funker det ikke å bruke IP eller HOST, for det er mange som ikke har fast IP og HOST, altså at du får en ny IP og HOST hver gang du skrur av og på maskinen! Disse har jeg prøvd meg frem med: $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $host = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']); Endret 31. august 2006 av YaNkEs Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 MAC-adressen til nettverkskortet er unik. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 MAC-adressen til nettverkskortet er unik. 6777402[/snapback] MAC-adressen kan endres Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) MAC-adressen til nettverkskortet er unik. Hvordan kan jeg hente ut den da? MAC-adressen kan endres Kan den endres manuelt eller skjer dette automatisk? Endret 31. august 2006 av YaNkEs Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) MAC-adressen kan endres Kan den endres manuelt eller skjer dette automatisk? 6777637[/snapback] Den må endres manuelt i BIOS. Men blir den virkelig sendt over internett? Jeg trodde den bare holdt seg innenfor nettverket. Endret 31. august 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 MAC kan endres i windows også, men fremdeles manuelt. (Og man forandrer ikke fysisk MAC, men virkningen blir den samme). Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 noen som har en link til en guide om hvordan man endrer mac adressen eller noe i den duren ? kunne vært morsomt og lese om.. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ok, men går det an å hente ut MAC adressen via PHP eller noe sånt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Trenger jo ingen guide. Funksjonen er jo dønn standard i windows. Slik. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 mac addy blir vel bare send med til første punkt i nettverket tror jeg, Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Men går dette an å hente ut med PHP eller noe lignende? I såfall, hvordan ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) prøv å se her eller her... smart å google Endret 31. august 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 prøv å se her eller her... smart å google 6779837[/snapback] Du kan afaik ikkje finne MAC-adressa om du ikkje sit på samme fysiske ethernet som vedkommande. Det du kan gjere er å sette en cookie og blokkere på grunnlag av dette, men cookies er enkle å fjerne. Med mindre du har tvungen brukerregistrering er det trivielt å omgå såkalla *bans* fra websider. Dersom du har tvungen brukarregistrering er det også relativt enkelt å omgå inntil du innfører som krav at alle sender kopi av bankkortet til deg... Lenke til kommentar
Albino Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Trenger jo ingen guide. Funksjonen er jo dønn standard i windows. Slik. 6778079[/snapback] Det er ikke alle som kan bruke denne metoden. Jeg er en av dem. I stedet kan denne metoden benyttes: http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 På windows systemer (IE) kan du skrive filer til filsystemet C:\banned.ini 1 så er du banlyst (kun med IE på windows, google er din venn) Lenke til kommentar
xqus Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) På windows systemer (IE) kan du skrive filer til filsystemet C:\banned.ini 1 så er du banlyst (kun med IE på windows, google er din venn) 6791213[/snapback] Selv om dette ikke har noe som helst med tråden eller php å gjøre, har du lyst å fortelle oss hvordan? Endret 2. september 2006 av xqus Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 IE med ActiveX er påkrevd Skrevet etter hode og utestet (Kjører på Linux) Lese: function read() { var object, file; object = new ActiveXObject('Scripting.FileSystemObject'); file = object.OpenTextFile("C://banned.ini", 1, false); document.write("Banned: " + file.ReadLine()); } Skrive: function WriteToFile() { var object, file; object= new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject"); file = object.OpenTextFile("C://banned.ini", 8, false); file.WriteLine("Text in file"); file.Close(); } Skal finnes en måte med firefox og. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Såklart, alt er mulig med ActiveX. Problemet er bare at ingen fornuftige mennesker har det aktivert. Hvis det er mulig i Firefox blir jeg overrasket. Det at en nettside skal kunne skrive til brukerens harddisk gir meg faktisk frysninger. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Du vil få en activeX advarsel i IE6+, i lavere versjoner klager den ikke. Du må ha ActiveX aktivert for å kjøre AJAX i IE. Så folk har det activert Lenke til kommentar
genstian Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 The Mozilla Way: http://www.captain.at/programming/xul/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå