Gå til innhold

Telenor hører på ens ønsker.


Anbefalte innlegg

Liten korrigering: gratis er det jo ikke, 59-69 øre alt etter hvilket abonnement du har, fungerer ikke å ringe fra tomme kontantkort og hvem gir vell 10-åringen et abonnement? Synes netcoms løsning er overlegen ift pris og fleksibilitet, men om dekningen er dårlig der man bor har man ikke noe valg.

 

En fordel med å ha flere produkter fra telenor er 5% rabatt på alt, kan være kjekt om du trenger alt de har å tilby :)

6778299[/snapback]

 

Netcom tar 30 pr papirfaktura, dette gjør ikke telenor. Men netcom sin løsning er best om det er barn involvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, om de fikser det så skal jeg innrømme det blir mye bedre.

6778506[/snapback]

 

Har iallefall tatt det opp med dem og de lovet å se på saken og jeg vet at det er mange barnefamilier som da kommer til å gå over til Telenor.

Har selv venner som i dag bruker den løsningen hos Netcom,men godt kunne tenke seg å benytte Telenor om de kom med samme tilbudet og her har det vel igjen med dekning å gjøre.

6778547[/snapback]

Telenors "unskyldning" med tanke på at selv de med FriFamilie må betale oppstartsprisen er at utstyret som brukes i mange sentraler ikke støtter samtaler som gjennomføres gratis. Det har Telenor løst helt frem til nå ved å legge inn faste rabatter hos faktura-avdelingen, men har skapt mye merarbeid.

 

Så på FriFamilie var det rett og slett ikke praktisk mulig med det utstyret som brukes i dag. Dog drives det med kontinuerlig oppdatering, og sist jeg hørte noen dato fra Telenor på når oppstartsprisen kan fjernes fra FriFamilie er starten av 2007. Om det er til å stole på vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Datamania koster 25 kr pr måned. Personlig synes jeg det er svindel av Netcom å gjøre det slik. Intetanende kunder kan få den MEGAregninga fra Netcom om de ikke er obs på dette og bruker mobilen 1 dag til å surfe. Det slipper de med Telenor.

6787235[/snapback]

Hvis det er svindel å be kundene sine sjekke kostnaden på produktene de bruker så er det utrolig mange svindlere i dette landet!

 

Men før dere slenger med leppa hadde det kanskje vært en ide å sjekke fakta?

 

# Pr i dag er løsningen på prising av gprs data som følger: Det er 20 NOK i makspris pr dag for mobil-konsum av gprs data for postpaid kunder. For bruk av gprs via mobilen, blir altså DataMania overflødig. Maksprisen gjelder kun for bruk av gprs via mobiltelefon, ikke via andre løsninger, som PC!

 

Det vi si at det kun er de som bruker mobilen som PC-modem som trenger DataMania

 

Edit:

En fordel med å ha flere produkter fra telenor er 5% rabatt på alt, kan være kjekt om du trenger alt de har å tilby :)

6778299[/snapback]

Nå er det sånn at Telenor bare rabaterer samtaler i eget nett. Ta regnestykket på nytt og du ser at den reelle rabatten er på kanskje 1% ;)

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar
Datamania koster 25 kr pr måned. Personlig synes jeg det er svindel av Netcom å gjøre det slik. Intetanende kunder kan få den MEGAregninga fra Netcom om de ikke er obs på dette og bruker mobilen 1 dag til å surfe. Det slipper de med Telenor.

6787235[/snapback]

Hvis det er svindel å be kundene sine sjekke kostnaden på produktene de bruker så er det utrolig mange svindlere i dette landet!

 

Men før dere slenger med leppa hadde det kanskje vært en ide å sjekke fakta?

 

# Pr i dag er løsningen på prising av gprs data som følger: Det er 20 NOK i makspris pr dag for mobil-konsum av gprs data for postpaid kunder. For bruk av gprs via mobilen, blir altså DataMania overflødig. Maksprisen gjelder kun for bruk av gprs via mobiltelefon, ikke via andre løsninger, som PC!

 

Det vi si at det kun er de som bruker mobilen som PC-modem som trenger DataMania

 

Edit:

En fordel med å ha flere produkter fra telenor er 5% rabatt på alt, kan være kjekt om du trenger alt de har å tilby :)

6778299[/snapback]

Nå er det sånn at Telenor bare rabaterer samtaler i eget nett. Ta regnestykket på nytt og du ser at den reelle rabatten er på kanskje 1% ;)

6829916[/snapback]

 

Hvordan greier egentlig netcom å sjekke om du bruker mobil som modem? 5% bare i eget nett? Det var ikke fullt så bra, hjelper litt på adsl-regninga og fastprisen på fast-telefonen.

Lenke til kommentar
Hvordan greier egentlig netcom å sjekke om du bruker mobil som modem? 5% bare i eget nett? Det var ikke fullt så bra, hjelper litt på adsl-regninga og fastprisen på fast-telefonen.

6830137[/snapback]

Fordi du har forskjellige datakontoer for å koble deg til nett via en pc og wap.

 

Ja du har helt rett i det med rabatt. Tenkte bare mobil jeg ;)

Lenke til kommentar
Hvordan greier egentlig netcom å sjekke om du bruker mobil som modem? 5% bare i eget nett? Det var ikke fullt så bra, hjelper litt på adsl-regninga og fastprisen på fast-telefonen.

6830137[/snapback]

Fordi du har forskjellige datakontoer for å koble deg til nett via en pc og wap.

 

Ja du har helt rett i det med rabatt. Tenkte bare mobil jeg ;)

6830281[/snapback]

 

Men det står jo: "Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen." wap bruker jo en egen konto, men gprs-kontoen som brukes bl.a ved mobiltv (såvidt jeg vet) brukes jo også til å koble mobil til pc, hva er da annen datatrafikk? Jeg har ihvertfall bare 2 kontoer og jeg regner med f.eks opera mini regnes som "annen datatrafikk", men der bruker jeg jo netcom internett-profilen som også brukes når ejg kobler mobil som modem. Jeg synes dette er kronglete formulert av netcom, skjønner ikke helt hva "annen datatrafikk" egentlig innebærer.

Lenke til kommentar

Men det står jo: "Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen." wap bruker jo en egen konto, men gprs-kontoen som brukes bl.a ved mobiltv (såvidt jeg vet) brukes jo også til å koble mobil til pc, hva er da annen datatrafikk? Jeg har ihvertfall bare 2 kontoer og jeg regner med f.eks opera mini regnes som "annen datatrafikk", men der bruker jeg jo netcom internett-profilen som også brukes når ejg kobler mobil som modem. Jeg synes dette er kronglete formulert av netcom, skjønner ikke helt hva "annen datatrafikk" egentlig innebærer.

6830424[/snapback]

Skjønner ikke hva som er så vanskelig... All datatrafikk via wapprofilen har en makspris på 20kr. Det vil si all trafikk som brukes av telefonen for å vise noe på telefonskjermen. Bruker du telefonen som modem må du bruke en annen profil. Forskjelen ligger i APN. Wap profilen har følgende APN: netcom, mens internetprofilen heter internet.netcom.no

På denne måten "ser" NC hvilken type datatrafikk du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...