Raydemort Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har en PC med winXP home, og har et problem. Noen ganger virker det som at den mister internett tilgangen, programmer som Windows Live Messenger, IE og Opera kommer ikke på nett. Andre programmer, slik som Final Fantasy XI (MMORPG) har ingen problemer. Feilsøking via Windows Live Messenger viser at det visstnok er et problem med portene. Eneste løsning hittil har vært å restarte maskinen. Problemet har vart lenge, men har hatt pause i sommer. (Sommerferie? o.O) Nå har det nylig kommet tilbake igjen. Er det noen som har peiling på hva som kan være problemet, og hvordan jeg kan løse det? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kjører dere nedlastingsprogrammer uten begrensninger til opp og nedlastinghastighet eller samtidig med windows media player? Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Nei, gjør ikke det. Tidligere har ikke maskinen i det hele tatt hatt nedlastingsprogram... Er det et sted jeg kan gå inn for å se på hva som bruker hvilke porter, eller...noe. o.O Veldig grønn på dette. :-/ Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Slitt med noe av det samme... Surfing funker ikke, mail funker etcd... isp'en ga tilslutt opp og sender meg et nytt modem for å teste det.. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Ikke modemet som er problemet her, jeg har 3 maskiner i nettverk, og det er kun den ene maskinen det er problemer med. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har hatt samme problemet en god stund nå, er utrolig irriterende!! Startet etter at jeg begynnte å bruke ZoneAlarm Security Suite firewall, men jeg er usikker på om det er det som er årsaken. En ting jeg har oppdaget er at problemet kun skjer under Windows XP SP2... ikke SP1. Etter at jeg formaterte funket alt helt fint, til jeg oppdaterte til Service Pack 2. En stund var det nok å logge inn og ut for å få internett tilbake, men nå må jeg restarte maskinen. Virker som det fungerer over lengre perioder hvis jeg bare bruker nettet konstant, men blir det en periode uten aktivitet, så faller det ut, er nesten som det går i hvilemodus eller noe? Tror jeg skal prøve å gå tilbake til Norton. Selvom det er prosessorkrevende, lot det meg i alle fall være tilkoblet til nettet konstant! Noen tips? Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Vel, jeg bruker Norton...så det hjelper kanskje ikke å gå tilbake til dem. Har også forsøkt å deaktivere Norton for å se om jeg får tilgangen tilbake, men det nytter ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå