Hellemyr Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan man ta hele prosessoren ut av pcen og skylle den i vanelig vann og såpe så tørke den? eller må jeg ha en spesiel såpe eller spesielt vann? Lenke til kommentar
Toreal Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Kan man ta hele prosessoren ut av pcen og skylle den i vanelig vann og såpe så tørke den? eller må jeg ha en spesiel såpe eller spesielt vann? 6777006[/snapback] Er det gammel kjøle pasta du skal ha vekk? Ser ikke grunn til å vaske hele cpu`en. Dette settet renser cpu overflaten veldig godt Arctic Silver ArtiClean 1 & 2, 2x30ml, Renser og klargjør termiske overflater Hvis det er cpu vifte du skal vaske/rense holder det med litt Komprimert luft, du kan bruke støvsuger også, hvis du er forsiktig Endret 31. august 2006 av Toreal Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg kjører alltid min CPU på 30-graders ullprogram Lenke til kommentar
Mit Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg kjører alltid min CPU på 30-graders ullprogram 6781979[/snapback] Dagens :!: :!: Lenke til kommentar
Peter Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Kan man ta hele prosessoren ut av pcen og skylle den i vanelig vann og såpe så tørke den? eller må jeg ha en spesiel såpe eller spesielt vann? 6777006[/snapback] Jeg skylte hovedkortet mitt under springen for ikke lenge siden, men det var fordi kjølevæske over, under og inne i alle mulige kroker. På en cpu ser jeg ikke helt hvordan det kan være behov for en skikkelig såpe- og vannvask. Dersom det er snakk om kjølepasta kan du enten kjøpe tidligere nevnte stæsj hos komplett, eller bare kondensfjerner fra nærmeste bensinstasjon. Begge vil fungere helt fint forfjerning av kjøpepasta. Men for å svare på spørsmålet, så vil du kunne vaske og skylle prosessoren uten problemer så lenge den er helt tørr når du setter strøm på den. Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 ...eller du kan knabbe litt aceton fra gammern's roterom eller neglelakk fjerner fra morra di... gjør akkurat samme nytten Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Eventuelt bruke rødsprit. Det er tryggere enn aceton. Dessuten minsker det sjangsen for at du løseropp mer enn kjølepastaen. Det kan jo også nevnes at vann ikke anbefales i bruke på prosessor, eller noen andre elektroniske komponenter, spesielt ikke ilamme såpe. Dette kan føre til at du kortslutter noe, som igjen fører til at det blir ødelagt. Men det kan gå greit så lenge det er ferskvann, og ganske rent (urenheter i vannet kan bli liggende igjen selv om vannet er tørket bort). Så konklusjonen er: Bruk helst rødsprit o.l., ikke vann. Dessuten er rødsprit "sterkere" enn vann. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Blåsprit, også kjent som spylevæske. Alle har det, og det er ingenting i verden som er enklere å gjøre enn å fjerne gammel pasta med spylevæske og q-tips. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Isopropanol er best til rengjøring av cpu. 1 flaske kondensfjerner koster ca. 20.- på en bensinstasjon. Rødspriten er fet og etterlater seg en fet hinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå