Gå til innhold

Lydkort eller program

Anbefalte innlegg

kort sagt så driver jeg å mixer litt musikk, mp3 på pcen. Jeg lurer på om det går an å splitte lyden, altså en sang ut av høytalerene og en annen på høretlfene. Lar seg løse av programm eller må man på selve lydkortet?

E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mikser blander lyd, så den har ingen mulighet til å separere to kilder.

Hvis du skal ha to stereokilder ut til forskjellig avspillingsutstyr, trenger du et lydkort med 4 utganger og en mixer / router -programvare som lar deg sende lyd som du vil til de forskjellige utgangene. Lydkort som støtter dette er f.eks E-MU, M-audio, Echo, ESI, RME osv, dvs lydkort som er beregnet på musikkproduksjon eller på "proff"-markedet. Hvis du har en bærbar PC vil jeg anbefale Echo indigo DJ, som er et PCMCIA-lydkort med 2 separate stereoutganger og egnet programmixer / router- programvare. Hvis du har stasjonær PC kan du se på M-audio Delta 44.

Lenke til kommentar

Tjaaa, kommer helt an på hvordan du mikser, det. Skal du bytte låter hoder det, skal du mikse holder det ikke. Viktig å tenke på er 3-bånds eq på mikser (det er et minimum for min del) for å få til skikkelige overganger.

Men tilbake til tråden: har du et lydkort med front- og bak-utganger, er det bare å bruke Traktor og stille det inn skikkelig. Dette er et proft program som funker fjell, egentlig med mye mer muligheter enn du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...