WangenPs3 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei! Har nylig kjøpt meg en ny Harddisk opptaker av merke Pioneer! Dette var for at jeg kunne ta opp serier, filmer og fra klankamper på TV-spill(playstation 2). Jeg har tatt opp kampene og brent dem ut på DVD men det er her problemet starter! Filene som blir tatt opp er av type .vob og når jeg da skulle åpne disse i Pinnacle fikk jeg denne meldingen: studio does not support this progressive scan(non-interlaced) MPEG2 video file format (Denne meldingen dukket opp hver gang med disse filene) så da lastet jeg ned et program som gjorde om fra .vob til .avi men fikk samme melding når jeg prøvde å åpne disse også. Prøvde for 3 gang men da konverterte jeg fra .avi til .mpg men dette fungerte heller ikke. Så for å sjekke om det var filene eller pinnacle så kjørte jeg en samplevideo fra Silent hill som var MPEG video (mpg)....Denne fungerte så da skjønner ikke jeg noe som helst! Har dere noen tips til meg så hadde det vært kjempefint. Med vennlig hilsen Morten Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Om du skal konvertere dei til AVI, bruk ein DV AVI-codec, då det er bortimot garantert støtta av redigeringsprogrammet. Om programmet du har brukt støtter bruk av "eksterne" codecar (ikkje berre slike som er inkludert i programmet), kan du installere til dømes Panasonic sin DV AVI-codec eller Pinnacle sin (men det vert sagt at den er ganske dårleg). Treng du eit anna program til å gjere konverteringa, prøv Virtualdub MPEG2. Opne fila, gå til Video --> Compression, vel DV AVI-codecen frå lista, trykk OK, og lagre med File --> Save AVI. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Tusen takk for et raskt svar! Skal prøve dette så fort som mulig Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Lastet ned codec'en fra "pinnacle sin" linkne du ga, men ingen endring! Jeg får prøve å bruke konverteren du linket til så får vi se hva resultatet blir:) Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har nå klart å få filene til å fungere og samt redigere dem i Pinnacle, men jeg har et problem. Lyden forsvinner når jeg konverterer fra .vob til avi. ved hjelp av VirtualDub og Panasonic DV converter. Noen som vet hvordan dette kan endres så setter jeg stor pris på det. Mvh Morten Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 VOB-filer er MPE2-filer. Jeg kan kopiére VOB-filer over til harddisk, gi de etternavnet MPG i stedet for VOB, og filen går greit inn i Pinn Studio 8 her hos meg! Og lyden er der den skal være! Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Ok?! For det jeg gjør er at jeg kopierer til fra HDD opptageren til DVD plate og så konverterer jeg fra DVD plate til en mappe ved bruk av VirtualDub og dette tar et par timer(siden jeg har filmet et par timer) Men skal teste det å skrive f.eks: 01_vobT2.mpg istedet for 01_vobT2.vob.....Må også nevne at jeg har Pinnacle 9. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Prøvde ditt forslag asoeli, men det til ingen nytte. Er dte noen som vet om dette fungerer ved bruk av Pinnacle 10 eller Sony Vegas 6? Mvh Morten... Endret 12. september 2006 av WangenPs3 Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 15. september 2006 Forfatter Del Skrevet 15. september 2006 Dette fungerte dårlig, så jeg fortsetter med å konvertere .vob filene ved bruk av VirtualDub og så redigere dem utifra dette. Men da har jeg et annet problem her. Jeg mister lyden etter å ha konvertert. Lyden er der hele tiden, men når jeg konverterer den ved bruk av Panasonic sin DV-AVI codec så forsvinner lyden helt og enkelte steder så blir det forstyrrelse på bildet. Noen som vet hvordan dette kan fikses. Mvh Morten Lenke til kommentar
moviemaker77 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Dette fungerte dårlig, så jeg fortsetter med å konvertere .vob filene ved bruk av VirtualDub og så redigere dem utifra dette. Men da har jeg et annet problem her. Jeg mister lyden etter å ha konvertert. Lyden er der hele tiden, men når jeg konverterer den ved bruk av Panasonic sin DV-AVI codec så forsvinner lyden helt og enkelte steder så blir det forstyrrelse på bildet. Noen som vet hvordan dette kan fikses. Mvh Morten 6867778[/snapback] Hei mulig at det går å bruke programmet vlc og kalle filen for mpg eller avi. Lyden burde være der etter konverteringen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Kva om du prøve å lagre som ukomprimert, eller med HuffYUV. Merk at filene vert svært mykje større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå