Gå til innhold

redigere opptak fra HDD opptager i pinnacle

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt meg en ny Harddisk opptaker av merke Pioneer! Dette var for at jeg kunne ta opp serier, filmer og fra klankamper på TV-spill(playstation 2).

Jeg har tatt opp kampene og brent dem ut på DVD men det er her problemet starter! Filene som blir tatt opp er av type .vob og når jeg da skulle åpne disse i Pinnacle fikk jeg denne meldingen:

studio does not support this progressive scan(non-interlaced) MPEG2 video file format
(Denne meldingen dukket opp hver gang med disse filene)

så da lastet jeg ned et program som gjorde om fra .vob til .avi men fikk samme melding når jeg prøvde å åpne disse også. Prøvde for 3 gang men da konverterte jeg fra .avi til .mpg men dette fungerte heller ikke. Så for å sjekke om det var filene eller pinnacle så kjørte jeg en samplevideo fra Silent hill som var MPEG video (mpg)....Denne fungerte så da skjønner ikke jeg noe som helst! Har dere noen tips til meg så hadde det vært kjempefint.

Med vennlig hilsen

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal konvertere dei til AVI, bruk ein DV AVI-codec, då det er bortimot garantert støtta av redigeringsprogrammet. Om programmet du har brukt støtter bruk av "eksterne" codecar (ikkje berre slike som er inkludert i programmet), kan du installere til dømes Panasonic sin DV AVI-codec eller Pinnacle sin (men det vert sagt at den er ganske dårleg).

Treng du eit anna program til å gjere konverteringa, prøv Virtualdub MPEG2. Opne fila, gå til Video --> Compression, vel DV AVI-codecen frå lista, trykk OK, og lagre med File --> Save AVI.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå klart å få filene til å fungere og samt redigere dem i Pinnacle, men jeg har et problem. Lyden forsvinner når jeg konverterer fra .vob til avi. ved hjelp av VirtualDub og Panasonic DV converter. Noen som vet hvordan dette kan endres så setter jeg stor pris på det.

Mvh Morten

Lenke til kommentar

Ok?! For det jeg gjør er at jeg kopierer til fra HDD opptageren til DVD plate og så konverterer jeg fra DVD plate til en mappe ved bruk av VirtualDub og dette tar et par timer(siden jeg har filmet et par timer) Men skal teste det å skrive f.eks: 01_vobT2.mpg istedet for 01_vobT2.vob.....Må også nevne at jeg har Pinnacle 9.

Lenke til kommentar

Dette fungerte dårlig, så jeg fortsetter med å konvertere .vob filene ved bruk av VirtualDub og så redigere dem utifra dette. Men da har jeg et annet problem her. Jeg mister lyden etter å ha konvertert. Lyden er der hele tiden, men når jeg konverterer den ved bruk av Panasonic sin DV-AVI codec så forsvinner lyden helt og enkelte steder så blir det forstyrrelse på bildet. Noen som vet hvordan dette kan fikses.

Mvh Morten

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dette fungerte dårlig, så jeg fortsetter med å konvertere .vob filene ved bruk av VirtualDub og så redigere dem utifra dette. Men da har jeg et annet problem her. Jeg mister lyden etter å ha konvertert. Lyden er der hele tiden, men når jeg konverterer den ved bruk av Panasonic sin DV-AVI codec så forsvinner lyden helt og enkelte steder så blir det forstyrrelse på bildet. Noen som vet hvordan dette kan fikses.

Mvh Morten

6867778[/snapback]

Hei

mulig at det går å bruke programmet vlc og kalle filen for mpg eller avi.

Lyden burde være der etter konverteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...