Gå til innhold

Litt om fotokonkurransen


Tdale

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i kontakt med Erik Faarlund ang annonsering av konkurransen og evt. premier.

 

Han er positiv til konkurransen og initativet som er vist. Jeg tolker det som at redaksjonen er villige til å prøve å få til en form for premiering, hvis vi blir enige om hvordan vi skal avgjøre hvem som vinner.

 

Siden vi gir poeng til de tre beste, er det kanskje naturlig at den med flest poeng etter en viss tid, vinner? Hvor lang tid må vi bli enige om.

 

Det ser og ut som vi kan få en permanent rubrikk på startsiden til akam.no der ukens konkurranse annonseres.

 

*edit* Det er annonsert i en annen tråd, at kvartalsvinner utpekes etter runde 13, så det er kanskje naturlig at en evt. premie tilfaller denne?

 

Det er ønskelig at vinnerbildet fra forrige runde blir brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse, dette antar jeg er i orden for de fleste?

 

Den som arrangerer konkurransen får og ansvar for å underrette Faarlund når nytt tema er lag ut og når bildene er lagt ut til avstemning. Er vi enige om dette?

 

*\edit*

 

Noen innspill på dette?

 

Tommy

Endret av Tdale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke andre innspill enn at dette er et supert initiativ, Tdale!

 

Jeg syns vi skal holde oss till sammenlagtvinner hver 13. uke, og det poengsystemet vi har nå, om ingen har innvendinger.

 

Håper vi kan få litt fart på sakene. Strengt tatt plager det meg ikke så mye at det ikke kommer inn 10+ bidrag hver gang, så lenge det er grei kvalitet på¨bidragene (jeg har selv levert et par ganske elendige bidrag i ren desperasjon), det viktigste er at det er nok av folk som stemmer.

 

Det er bare ca. 250 views på denne ukens avstemningstråd, mot 1000+ (?) for de foregående ukene. Er det fordi det ikke har vært snikreklame i andre fora?

Lenke til kommentar

Nå er det lagt ut link på forsiden.

Det er ingen ingress, for siden konkurransene er hver uke, blir det litt voldsomt, men det er en liten "boks" i venstre spalte, under annonsen, der vi vil forsøke å annonsere konkurranser som til en hver tid pågår.

 

Siden ukekonkurransene på forumet foregår hele tiden, må dere regne med at den får mest oppmerksomhet. Det er heller ikke så mange andre konkurranser, så da får blir det få som sloss om den plassen.

 

Det er mulig å legge inn informasjon om flere konkurranser samtidig, men så lenge det bare er en, så kan vi til og med ha et bilde der, og det tar seg godt ut.

 

Håper dette øker interessen for konkurransen, og at det kommer flere bidrag og flere stemmer.

 

Vennlig hilsen

Erik

Lenke til kommentar

Flott tiltak. Selv var jeg aktiv i starten, men har nå hatt min dSLR på reprasjon i snart 5 uker. Dette har medført at jeg ikke har deltatt da det ikke svinger like godt over bildene fra min mobiltelefon :)

 

Premiering er bra. Men jeg syns dette kan være en subkonkuranse for oss brukere. Vi setter en del rammer og betingelser rundt hva som skal fotograferes osv.

 

Men hver måned kan akamera kjøre en konkuranse med den måneds ukesvinnere. Her kan det være en premie eller to til de som har deltatt.

På den måten kan man delta når som helst uten å måtte havne bakerst i poengrekka og uten mulighet til å ta igjen vinnerne. Ved årsslutt er det de 12 vinnerne i en årets konkuranse :)

 

Men jeg syns det er viktig at de som deltar med liv og lyst og vinner noe. Kanskje en "den heldige fotografen". Den som deltar alltid, men allikvel ikke vinner... På den måten holdes motet oppe for de mest håpløse av oss :)

 

 

Flott initiativ, og bare vent til jeg har mitt kamera tilbake....

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg helt ser argumentasjonen din, for å være helt ærlig...

 

Hvordan skal vi kunne gjennomføre premie til "den som alltid deltar, men allikevel ikke vinner". Det er jo forskjellige arrangører for hver runde. Vi andre vet jo ikke hvem som falt utenfor topp 3 er! Dessuten må du huske på at det faktisk er noen som skal sponse oss med premie - tror ikke det er aktuelt å spytte ut premier i tide og utide akkurat...

 

Nå vil jo også poengstillingen nullstilles etter 13. runde - og da starter alle på blanke ark igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår argumentet ditt.

 

Men hvis vi ser på poengfordelingen nå etter 10 uker, har vel den som leder 12 poeng, og jeg har 9. Det betyr med andre ord at en nykommer i denne helgas runde kan gå av med delt sammenlagt seier hvis han vinner de tre neste rundene.

 

Det er altså kort avstand mellom topp og bunn, så de fleste som hiver seg på et stykke ut i konkurransen, har en fair sjanse til å nå opp.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...