Republic3D Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Her er et bilde jeg tok av en edderkopp jeg fant på verandaen. Legger frem en croppet og resizet versjon og originalen. Det jeg lurte på var om noen visste hva slags edderkopp dette er? Den var omtrent litt større enn en femmer i diameter inkl beina. Selve spindelvevet var vel 80 cm i diameter. Perfekt laget. Update: Fant ut at det var en korsedderkopp. Typisk angrepsstilling med hodet nedover i midten av nettet. Trives nær bolighus og busker. Kraftige pigger på frembeina. http://www.midt-troms.museum.no/nett/index...id=51&Itemid=62 Brukte D50 og kitobjektivet 18-55 f3.5-5.6. Ble ganske skarpt. Lukker 1/60 og blender 5.6 med blitz. Endret 31. august 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) En femmer inkludert bena, eller en femmer på selve kroppen? Skummel edderkopp, men fint bilde! Endret 31. august 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 En femmer inkludert bena, eller en femmer på selve kroppen? Skummel edderkopp, men fint bilde! 6776586[/snapback] En femmer inkl beina.. Den var nasty. Kjæresten oppdaget den da hun skulle ut på verandaen, men kom fort inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå