Gå til innhold

Kabinett i tre

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å bygge et PC-kabinett i tre, men det var noen ting jeg lurte på:

1. Kan PC-delene skades dersom de kommer i kontakt med treverket?

Er det best å ha noe mellom treverket å delene, eller kan jeg bare skru de fast i treet?

2. Hvor kan jeg kjøpe deler som ON/OFF-knapp og andre små deler som bruker å følge med kabinett når du kjøper det?

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. I prinsippet er det eneste du bør være påpasselig med, å ikke røre evt. skruer/spiker du har slått i kabbiset med komponenter, og å lage nok lufting. Trekabinett er som Glava isolasjon.

EDIT: Knapper finner du OVERALT! Eneste kravet, er at de må være i stand til å slutte en krets når du trykker på. Det er definisjonen på en knapp. Gå og kjøp en knapp på elektrikerforretning/biltema/clas ohlson/nille/whatever, så kan du være 100%sikker på at det er rett produkt ;) Bare pass på at den takler spenningen på 3V som skal gjennom ^^

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
(de har utrolig råe brytere på biltema)

6786064[/snapback]

Kan jeg bestille disse bryterne på nettet? Og hvordan fester jeg dem til hovedkortet? Er de ment for bruk på hovedkort?

du bør kjøpe en pakke med alle skuer som trengs til et kabinett, eller ta fra et gammelt... spesielt de du fester HK med...

6786064[/snapback]

Har du et eksempel på en sånn pakke?
Lenke til kommentar
hvorfor bruker du ikke bare en vanlig lysbryter :p

6788269[/snapback]

Jo, det går sikkert ann. Problemet er at jeg ikke er spesielt flink med sånt, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet den til hovedkortet. Så hvis du kan gi meg en beskrivelse?

Lenke til kommentar
hvorfor bruker du ikke bare en vanlig lysbryter :p

6788269[/snapback]

Jo, det går sikkert ann. Problemet er at jeg ikke er spesielt flink med sånt, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet den til hovedkortet. Så hvis du kan gi meg en beskrivelse?

6789333[/snapback]

vel, du må koble ledningen på hovedkortet der ledningen fra en bryter allikevel vel skal gå. denne finner du kanskje på en tegning e.l. over hovedkortet ditt. Denne ledningen kobler du så på lysbryteren slik som det er skrevet på skjemaet som følger med.

Er ikke sikkert dette blir helt rett så noen får korrigere hvis jeg tar feil noe sted her....

Lenke til kommentar
Rapp en sånn ringeknapp fra en buss ;) funker fint :whistle:

6795772[/snapback]

Hvordan fester jeg den til hovedkortet da? Den må vel festes slik at den ikke kommer i kontakt med inner på HK som den ikke skal i kontakt med? Og jeg vet det er ganske mange pinner til LEDs o.l. ved pinnene til på-knapp.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...