Josh! Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei! Jeg har tenkt å bygge et PC-kabinett i tre, men det var noen ting jeg lurte på: 1. Kan PC-delene skades dersom de kommer i kontakt med treverket? Er det best å ha noe mellom treverket å delene, eller kan jeg bare skru de fast i treet? 2. Hvor kan jeg kjøpe deler som ON/OFF-knapp og andre små deler som bruker å følge med kabinett når du kjøper det? Takker for svar Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Delene tar ikke noe skade om de kommer i kontakt med tre, sålenge det ikke er fukt, så du må vel kansje lakke det innvendig også. On Off knapper finner du bare på gamle kabinett. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Finnes bare ON/OFF knapper på gamle kabinett!? Høres jo nesten helt sprøtt ut at ingen selger det... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 synes jeg har lest om dette en plass før, der noen skulle bygge kabinett i tre. Men hukommelsen svikter Men uansett, morsom ide, blir noe annet. Sikkert ikke mage trekabinetter i norge tror jeg. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hva med jording og statisk elektrisitet o slikt. Vil det være et problem? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Nei. I prinsippet er det eneste du bør være påpasselig med, å ikke røre evt. skruer/spiker du har slått i kabbiset med komponenter, og å lage nok lufting. Trekabinett er som Glava isolasjon. EDIT: Knapper finner du OVERALT! Eneste kravet, er at de må være i stand til å slutte en krets når du trykker på. Det er definisjonen på en knapp. Gå og kjøp en knapp på elektrikerforretning/biltema/clas ohlson/nille/whatever, så kan du være 100%sikker på at det er rett produkt Bare pass på at den takler spenningen på 3V som skal gjennom ^^ Endret 1. september 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Nei. I prinsippet er det eneste du bør være påpasselig med, å ikke røre evt. skruer/spiker du har slått i kabbiset med komponenter 6783804[/snapback] Hva med skruene jeg må skru komponentene fast til treet med? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 du bør kjøpe en pakke med alle skuer som trengs til et kabinett, eller ta fra et gammelt... spesielt de du fester HK med... (de har utrolig råe brytere på biltema) Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 (de har utrolig råe brytere på biltema) 6786064[/snapback] Kan jeg bestille disse bryterne på nettet? Og hvordan fester jeg dem til hovedkortet? Er de ment for bruk på hovedkort? du bør kjøpe en pakke med alle skuer som trengs til et kabinett, eller ta fra et gammelt... spesielt de du fester HK med... 6786064[/snapback] Har du et eksempel på en sånn pakke? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 hvorfor bruker du ikke bare en vanlig lysbryter Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 hvorfor bruker du ikke bare en vanlig lysbryter 6788269[/snapback] Jo, det går sikkert ann. Problemet er at jeg ikke er spesielt flink med sånt, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet den til hovedkortet. Så hvis du kan gi meg en beskrivelse? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 hvorfor bruker du ikke bare en vanlig lysbryter 6788269[/snapback] Jo, det går sikkert ann. Problemet er at jeg ikke er spesielt flink med sånt, så jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet den til hovedkortet. Så hvis du kan gi meg en beskrivelse? 6789333[/snapback] vel, du må koble ledningen på hovedkortet der ledningen fra en bryter allikevel vel skal gå. denne finner du kanskje på en tegning e.l. over hovedkortet ditt. Denne ledningen kobler du så på lysbryteren slik som det er skrevet på skjemaet som følger med. Er ikke sikkert dette blir helt rett så noen får korrigere hvis jeg tar feil noe sted her.... Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sier bare en ting, les gamle worklogs og få deg litt inspirasjon! Til startknapp så kan du bruke en hvilken som helst impusbryter Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Sier bare en ting, les gamle worklogs og få deg litt inspirasjon! Til startknapp så kan du bruke en hvilken som helst impusbryter 6794988[/snapback] Impusbryter? Lenke til kommentar
stbe Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 det er en bryter som "hopper" ut igjen når du trykker på den. sånn som knappene du stiller inn skjermen med f.eks Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Rapp en sånn ringeknapp fra en buss funker fint Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Rapp en sånn ringeknapp fra en buss funker fint 6795772[/snapback] Hvordan fester jeg den til hovedkortet da? Den må vel festes slik at den ikke kommer i kontakt med inner på HK som den ikke skal i kontakt med? Og jeg vet det er ganske mange pinner til LEDs o.l. ved pinnene til på-knapp. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 fest den utenpå kabinettet! ikke inni...... Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Men ledningene må jeg feste til hovedkortet... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 en slik bryter kan feks. se slik ut: og det er vel ikke værre enn og feste de to kablene fra bryteren til de to pinnene på hovedkortet åssen du fester de velger du sjøl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå