The Stig Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Heisann! Jeg går med store planer om å kjøpe en LCD-TV, det eneste jeg er usikker på er disse såkalte HDMI kontaktene. Fra hva jeg har skjønt og lest på nett er dette kabler som overfører både bilde og lyd digitalt. Spørsmålet mitt er hvordan det er å koble dette opp til PC? Har et Radeon X1900XT, og planlegger kjøp av: http://www.samsung.com/no/products/tv/lcdtv/le26m51b.asp Ser Samsung skriver at dette skjermen er klar til å kobles via PC, men ikke med hvilken type kontakt. Til slutt tar jeg gjerne imot tips om noe vil foreslå andre skjermer i samme prisklasse som overnevnte. Mvh Stikk =) Lenke til kommentar
Beretta666 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Den Samsung modellen du sikter til støtter ikke 1:1 pixelmapping over HDMI. Det er ikke en tv og satse på hvis du har planer om og koble pc til tv med HDMI. http://pixelmapping.wikispaces.com/Samsung+TVs Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Nei, for meg er det ikke nødvendigvis noe "must" å koble TV opp til PC-en via HDMI. Jeg blir i hovedsak å bruke TV-en til å se film og spille spill fra PC-en. Gårutifra at det skal gå bra...? (Kan trist lite og litt mindre om dette) Lenke til kommentar
Beretta666 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det får bedre bilde kvalitet av å kjøre over HDMI(digitalt) enn over VGA(analogt). Hvis du har tenkt og spille på tven ville jeg uten tvil valgt en tv som støtter 1:1 pixelmapping over HDMI inngangen. Hvorfor akkurat Samsung ? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Har intet behov for akkurat Samsung, som jeg skreiv tidligere er jeg mer en gjerne mottakkelig for tips til andre skjermer. Er altså ute etter en skjerm som skal yte best for PC/Play Station 3. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Låner tråden litt jeg. Skal kjøpe ny LCD Tv og kom over SAMSUNG LE-40M71B LCD TV og lurer på om den er noe å gå for. Vet ikke om Tv'n støtter pixelmapping 1:1 men den skal senere brukes til både pc og Bytting mellom 360 og PS3 samt film og tv titting da. Jeg lurer også på hvilke andre Tv merker som er bra. Har 0 peiling på Tv. Grunnen til at jeg fant fram til en samsung Tv er at jeg har en 19'' LCD skjerm i samme merke som jeg er strålende fornøyd med. Er forresten 8 ms bra nok? Endret 2. september 2006 av Barkster Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Var innom HI-Fi Klubben nå og så på tv'n og jeg synes at fargene på den var litt for blass mens Denne Tv'n hadde mye bedre farger og bilde. det var så mange mennesker der så jeg spurte ikke personalet, men støtter den sistnevnte Tv'n 1:1 pixelmapping? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 www.dingz.no skreiv nettopp en test av en av de nevnte TV-ene du nevner, ta en titt. Tror egentlig den fikk nokså middelmådig kritikk dog. Jeg sitter helt bom fast enda, så rop ut om du har tips! Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har selv en Samsung tv (riktignok en annen modell LE-32R72B) og den er koblet til pc via VGA (d-sub). Jeg har ikke prøvd HDMI, noe som ville innebært en DVI->HDMI kabel for min del, men er fornøyd med bildet. Ut fra manualer og merking av kontakter er det d-sub'en Samsung mener er 'pc inngangen' (egen knapp på fjernkontrollen tilogmed). Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 Hvordan er det TV-en er koblet opp til PC-en lydmessig? Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Hvordan er det TV-en er koblet opp til PC-en lydmessig? 6799773[/snapback] Er på jobb nå, men hvis jeg husker rett er det så enkelt som minijack (M/M) fra høytalerutgangen på lydkortet og til TV'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå