faMir Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Finnes det en applikasjon som kan finne ut hostnavnet på en brukers PC ved å taste inn brukernavnet denne brukeren har i domenet? Bedriften jeg jobber i kjører Windows servere og det er tre AD-er for Norge, Sverige og Danmark med trust i mellom, hvis det skulle være til betydning. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Madasoft PC-Info vet jeg lagrer slikt, men det gjør sikkert alle andre tilsvarende programmer også. Lenke til kommentar
wsp Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Koda et "hack" en gang for å få til dette, men det fungerer ikke når klientene har XPSP2. Tror nok det vil bli en bedre løsning hvis man bruker litt kreative LDAP-spørringer mot AD. Lars Endret 1. september 2006 av wsp Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Har ikke funnet denne informasjonen i AD. Mulig du finner den i eventloggen om du har satt på at loginsuksess skal logges. Det jeg gjør er å benytte DameWare Exporter som henter ut alle brukernavn som har logget inn på en gitt maskin og legger dette i XML (kan brukes til mye annet også, riktignok) per maskin. Dette parser jeg i et eget script som legger det inn i en database igjen. En liten PHP-snutt gjør det til et søkbart arkiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå