Gå til innhold

Testen av SCSI harddisker: Seagate 15K rpm og cd-r hovedkort

Anbefalte innlegg

Alså. Når alle scsi diskene leverer rundt 30-35 mb/sec må det gå opp eit lys for skribenten at noke er feil.

Eg veit ikkje kva eg har gjort, men ikkje noke spess trur eg, og får 20 mb meir enn kva hw.no fekk.

Det som er rart er at Fujitsu'n som sist blei testa fikk OK resultat, men den var jo testa med eit anna scsi kort. Trur det er ein bugg i Hovedkort <--> SCSI kontrollern. (uten at eg kan vite noko då)

http://home.no.net/leifbob/bilder/pc/hd/hdtach.gif

Seagate 15000 rpm 4 mb cache x15 36LP

http://home.no.net/leifbob/bilder/pc/hd/se...36lp_hdtach.jpg

Generelt så er testene her av heller dårlig kvalitet. Og mange er jo forelda for lengst.

Sjekk f.eks på hovedkort f.eks 13 tester med kt/kx133 og 4 BX440. Og det er INGEN som kjøper det i dag (kanskje brukt da men), ganske enkelt fordi dei ikkje er i salg lenger.

På skjermkort test sida har vi jo alle voodoo korta, og Riva tnt og GeForce 256 meiner eg ingen har nytte av lenger.

Samme gjeld CD-R... Ingen som leser tester av 4 og 8X cd-brennere lenger...

Her trengst det virklig ein opprydding. I allefall fått ein kategori med "gamle tester"

Dette var mitt syn...

## Hold store bilder unna forumet ##

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: cornel på 2002-10-26 17:29 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-10-27 00:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde lest litt hva som stod i testen så hadde du fått med deg litt mer.... Det virker som vi har hatt litt problemer med HD Tach-resultatene, men har likevel valgt å ta dem med. Håper på å få et nyere SCSI-kort, og da skal vi ta nye tester. Ser også at du bruker Win2K noe som kan gi andre resultater (WinXP har en kjent SCSI bug..)

Ellers er det ikke noe galt i å liste opp alle gamle tester på testsidene. Ingen som sier at du må lese de testene selv om de står ramset opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...