Gå til innhold

Skjermen er låst på 60 Hz

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette, men ettersom jeg er ganske sikker på at det er et driverproblem, tar jeg det her.

Skjermkortet mitt: Radeon X1900 XTX.

Skjermen min: Samsung Syncmaster 1100MB

Jeg har det problemet at skjermen er låst på 60 Hz, uansett oppløsning. Jeg kan endre oppdateringsfrekvensen (i skrivende stund står den faktisk på 100 Hz), men det har ingenting å si - den flimrer som en gal uansett.

Er det noen som vet hva som er galt? Dette er ekstremt frustrerende, for ikke å si ødeleggende for øynene...

Edit: Det gikk helt fint med mitt forrige skjermkort, GeForce 6600GT.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg aner ikke hvor jeg skal poste dette, men ettersom jeg er ganske sikker på at det er et driverproblem, tar jeg det her.

Skjermkortet mitt: Radeon X1900 XTX.

Skjermen min: Samsung Syncmaster 1100MB

Jeg har det problemet at skjermen er låst på 60 Hz, uansett oppløsning. Jeg kan endre oppdateringsfrekvensen (i skrivende stund står den faktisk på 100 Hz), men det har ingenting å si - den flimrer som en gal uansett.

Er det noen som vet hva som er galt? Dette er ekstremt frustrerende, for ikke å si ødeleggende for øynene...

Edit: Det gikk helt fint med mitt forrige skjermkort, GeForce 6600GT.

6775606[/snapback]

Kan det tenkes at du har noen elektriske apparater i nærheten som påvirker skjermen din? (litt stor transformator, eller strømkabel veldig nærme signalveien)

Evt. Gjenkjenner OS'et ditt skjermtypen din, eller behandles den som en generisk skjerm? Hvis det er tilfelle så kan det kanskje hjelpe med en skjermdiver som lar OS'et vite hvilke oppløsninger og oppdateringsfrekvenser skjermen støtter.

Lenke til kommentar

Jeg har installert skjermdriveren fra Samsung, og jeg har ikke noen flere elektriske apparater i nærheten nå enn for et par dager siden, da det virket (jeg hadde det andre skjermkortet da).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både de offisielle Catalyst-driverne (6.8), driverne som fulgte med skjermkortet, og de nyeste omega-driverne (basert på Catalyst 6.7), men ingenting virker. Jeg begynner å bli oppriktig frustrert her, finner ikke noe om dette andre steder på nettet heller. Skjønner ikke bæret av hva som er galt.

Edit: Jeg kan som sagt velge 100 Hz (til og med 120 Hz, som skjermen min ikke støtter på 1600x1200) som dere kan se under, men i driverne står den fremdeles bare på 60 Hz.

post-34461-1157030790_thumb.jpg

post-34461-1157030794_thumb.jpg

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Jehuu! MultiRes (følger med Omega-driverne) ble redningen! Den fikk endelig skjermen til å skjønne at jeg gjerne ville skåne øynene mine for dødelige 60 Hz. men hvis noen har noe å bidra med (forklaring på problemet?), så fyr løs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...