ostenxx Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Hei! Har kommet over et problem, egentlig ikke et problem, bare det at jeg har kommet borti en del av dataverdenen som jeg så og si ikke er herre over. Fattern er helt gira på å overføre musikken i fra et par gamle kasetter via en kabel inn i innlinja på lydkortet til PC'en. Jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør dette, trenger derfor hjelp fra noen som har peiling. Jeg har fått til å ta opp litt på harddisken. Men jeg må ha hjelp til å få bra kvalitet på lyden, trenger hjelp til å dele opp sangene, generelt trenger jeg hjelp til det meste. Kom gjerne med anbefalinger til program jeg kan bruke til dette formålet, eventuellt anbefalinger til nytt lydkort( fattern har integrert fra før). Stereoanlegget har også optisk utgang. Kan jeg bruke denne ? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Bruk programmet Clean fra Steinberg. Er et program som kan rense musikken samt "piffe den opp". Kan også brenne til CD når du er ferdig. Meget enkelt og bruke. Lenke til kommentar
Verberate Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Du bør absolutt bruke den optiske utgangen på stereo-anlegget. Så hvis du eller "fattern" har tenkt å gjøre dette mye bør dere vurdere anskaffelse av et lydkort med optisk inngang. Grunnen til det er at da slipper du unna endel ledd som til sammen degraderer kvaliteten på opptaket ditt. Jeg bruker Logic. En hvilken som helst Audio-Editor bør gjøre jobben, men Clean ser jo veldig bra ut til den jobben + at den er veldig billig. Hvis du kjøper Clean Plus 4.0 får du software og en RCA preamp for å sikre kvaliteten på vei inn i PC'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå