Els Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Fjernlyset på venstre side virker ikke. Det gjør forøvrig nærlyset. Så spørsmålet er; er det nok å skifte pære eller er det noe mer komplisert som må utføres....?? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) prøv å måle strøm med det første når du har på fjærnlyset, dersom dette blir for vanskelig kan du prøve å bytte pære. Er fjærnlysapæra i samme pære som med nærlysa? Det kan kanskje være ledningsbrudd, relèbrudd, sikring som har gått.. Sjekk dette også. Start helt foran når du begynner feilsøkinga, altså begynn med å måle og eller bytte pære. Lykke til Endret 31. august 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Els Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Prøve det, takker! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Skift pære du! Hovedlys pærene bør byttes annen hvert år uansett. Så hvis du ikke har byttet før, er det sikkert på tide. Lenke til kommentar
Els Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ok, prøver det enkle først.... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Mega Blue -pærene fra biltema er fine syns jeg Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ja, men de er vel ikke godkjente de pærene? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ja, men de er vel ikke godkjente de pærene? 6775776[/snapback] 55w-pærene er det, men ikke 100w-pærene Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan også være releet som er gåent. Hvert hovedlys har sitt eget rele. Disse sitter vanligvis i sikringsboksen og er like enkle å bytte som ei pære eller en sikring. Koster 40 kroner på biltema. ...Sannsynlig at dette er feil dersom det ikke er spenning på pæreholderen når fjernlysene er på. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Pærene fra biltema er noe dritt, har blitt slaktet i alle tester jeg har lest, de varer mye kortere og er ikke så mye billigere enn feks osram og phillips som har de beste pærene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Men biltema er de eneste som har gule H4-pærer. Lenke til kommentar
Els Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Godt mulig det er releet for jeg byttet pære og ingenting nytt skjedde. Sikringene er også fine. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Men biltema er de eneste som har gule H4-pærer. 6777717[/snapback] Hehe, jeg bruker gule H1-pærer og Mega Blue-H1-pærer.. Syns de har vært fine hittil. Er ganske enkelt å bytte pærer på xantian min, så det får gå.. gule pærer ser tøft ut syns jeg Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Godt mulig det er releet for jeg byttet pære og ingenting nytt skjedde. Sikringene er også fine. 6780805[/snapback] prøvd å måle strømmen forskjellige steder i kretsen for å se hvor feilen ligger? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 De fleste biler har i dag 1 relee pr. lykt, så prøv å bytt om på disse og se om feilen flytter seg. men els hvilken bil har du? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg kjøpte Mega Blue-pærer på Biltema i begynnelsen av sommeren. 100 kroner for 2 stk. Nærlystråden i den ene røk for to uker siden, den andre virker fortsatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg synes biltema-pærene ryker ekstremt fort. Av og til varer de bare et par uker. Heldigvis er de ekstremt simple å bytte på min BX. MYE kjappere enn på pappas Xantia. Jeg hadde en feil på min. Høyre fjernlys funka ikke, selv med ny pære. Det var en av ledningene i kontakten til pæra som hadde løsna fra sokkelen. Lenke til kommentar
Khazad Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg synes biltema-pærene ryker ekstremt fort. Av og til varer de bare et par uker. Heldigvis er de ekstremt simple å bytte på min BX. MYE kjappere enn på pappas Xantia. Jeg hadde en feil på min. Høyre fjernlys funka ikke, selv med ny pære. Det var en av ledningene i kontakten til pæra som hadde løsna fra sokkelen. 6783207[/snapback] Syns det går kajpt å bytte på Xantian min jeg, men det er veeeeldig trangt da.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Syns det går kajpt å bytte på Xantian min jeg, men det er veeeeldig trangt da.. 6788616[/snapback] Nettopp. På BX-en kan du omtrent hoppe oppi motorrommet og sitte bak lykta og skifte pære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå