Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjernlys virker ikke

Els

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøv å måle strøm med det første når du har på fjærnlyset, dersom dette blir for vanskelig kan du prøve å bytte pære. Er fjærnlysapæra i samme pære som med nærlysa?

Det kan kanskje være ledningsbrudd, relèbrudd, sikring som har gått.. Sjekk dette også. Start helt foran når du begynner feilsøkinga, altså begynn med å måle og eller bytte pære.

Lykke til :dribble:

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Kan også være releet som er gåent. Hvert hovedlys har sitt eget rele. Disse sitter vanligvis i sikringsboksen og er like enkle å bytte som ei pære eller en sikring. Koster 40 kroner på biltema.

...Sannsynlig at dette er feil dersom det ikke er spenning på pæreholderen når fjernlysene er på.

Lenke til kommentar

Jeg synes biltema-pærene ryker ekstremt fort. Av og til varer de bare et par uker. Heldigvis er de ekstremt simple å bytte på min BX. MYE kjappere enn på pappas Xantia. :p

Jeg hadde en feil på min. Høyre fjernlys funka ikke, selv med ny pære. Det var en av ledningene i kontakten til pæra som hadde løsna fra sokkelen.

Lenke til kommentar
Jeg synes biltema-pærene ryker ekstremt fort. Av og til varer de bare et par uker. Heldigvis er de ekstremt simple å bytte på min BX. MYE kjappere enn på pappas Xantia. :p

Jeg hadde en feil på min. Høyre fjernlys funka ikke, selv med ny pære. Det var en av ledningene i kontakten til pæra som hadde løsna fra sokkelen.

6783207[/snapback]

Syns det går kajpt å bytte på Xantian min jeg, men det er veeeeldig trangt da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...