Gå til innhold

Djuice Allstar - setter ned prisene


Anbefalte innlegg

Poenget mitt var mest det at frifiks markedsføres som et billig abonnement fra telenors side, men blir knust av et annet telenorabonnement som på de aller fleste måter er bedre selv om det er mest tiltenkt ungdom :)

6778496[/snapback]

 

Jo men Frifiks er fortsatt det billigste for dem som ringer og sender få/ingen meldinger, det er vel nettop her den vesentlige forskjellen er.

Frifiks fokuserer på ringeminutt.

Allstar på meldinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du aldri ringe til netcom ja, hvis du ringer litt til netcom så er allstar straks billigere. Håper snart telenor slutter med den teite differensieringsprisinga si, de fleste forbrukere foretrekker lik pris.

6778751[/snapback]

 

Blir ikke noe problemer for meg da hele familien har rømt fra Netcom til Telenor etter overbevisende tale fra meg :D De fleste vennene mine har også Telenor :cool:

Men enig i at det kunne vært samme pris uansett hvem du ringte til.

Lenke til kommentar
Hvis du aldri ringe til netcom ja, hvis du ringer litt til netcom så er allstar straks billigere. Håper snart telenor slutter med den teite differensieringsprisinga si, de fleste forbrukere foretrekker lik pris.

6778751[/snapback]

 

For your information så er det pga Netcom at det er slik.

De tar en høyere termineringsavgift av Telenor enn hva Telenor er pålagt å ta fra Netcom. Telenor har påklaget dette til Post & Teletilsynet som ser igjennom fingrene på det. Si vi kan skylde på Post og Teletilsynet for dette. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvis du aldri ringe til netcom ja, hvis du ringer litt til netcom så er allstar straks billigere. Håper snart telenor slutter med den teite differensieringsprisinga si, de fleste forbrukere foretrekker lik pris.

6778751[/snapback]

 

For your information så er det pga Netcom at det er slik.

De tar en høyere termineringsavgift av Telenor enn hva Telenor er pålagt å ta fra Netcom. Telenor har påklaget dette til Post & Teletilsynet som ser igjennom fingrene på det. Si vi kan skylde på Post og Teletilsynet for dette. :thumbdown:

6785762[/snapback]

 

Delvis korrekt, men hva er så termineringsprisen? Maxprisen for netcom er 83 øre fra fast-tlf, mellom telenor og netcom er den lavere, hvor mye vet jeg ikke. Se på tele2, hello, mobyson osv de har alle telenor men har ikke noe slikt pristillegg. Telenor hadde ikke trengt å hatt dette pristillegget da dette ofte er langt over de 83 ørene det max kan være det egentlig max burde være. Flere av netcom abonnement går faktisk i minus hver gang du ringer noen med telenor grunnet telenors termineringspris på 65 øre (muligens litt lavere til mobil) eks jeg som ringer for 58 øre minuttet med netcom. Forsåvidt enig i at Post og teletilsynet kunne senket netcoms termineringspriser endel, men jeg tviler sterk på at telenor ville ha inført like priser til netcom allikevel. Bare se på abonnementene deres, de lever jo for å forvirre kunder, priser i hytt og vær, se fritid f.eks, ganske komplisert å finne ut hva du egentlig bruker med det.

Lenke til kommentar

Termineringsavgift er den avgiften operatøren tar for at andre selskap skal rute samtalen til deres nett fra sitt eget. Såvidt meg bekjent er det kun Telenor som får denne ekstraregningen fra Netcom. Hva avtaler de andre selskapene har vites ikke.

 

Skal være enig i at Telenor sine priser var forvirrende før, men nå har det blitt mye bedre. noen som husker Skala? :whistle:

Lenke til kommentar
Termineringsavgift er den avgiften operatøren tar for at andre selskap skal  rute samtalen til deres nett fra sitt eget. Såvidt meg bekjent er det kun Telenor som får denne ekstraregningen fra Netcom. Hva avtaler de andre selskapene har vites ikke.

 

Skal være enig i at Telenor sine priser var forvirrende før, men nå har det blitt mye bedre. noen som husker Skala? :whistle:

6787240[/snapback]

 

Tull, telenor har også termingeringsavgift, den er på max 65 øre, netcoms er på 83 øre, sjekk www.digi.no om du ikke tror meg. Om mange av netcoms abonnenter ringer til telenor så tjener de på det, men om mange telenorabonnenter ringer netcom så tjener netom på det. Netcom har tjent litt på det innstil den siste reduksjonen, tror ikke telenor vil være netcom så mye skyldig nå lenger siden termineringsprisen til netcoms nett nå bare er litt høyere, før var den over en krone. Det handler ikke om hvilke avtaler de gjør mellom seg, dette handler bare om hva telenor og netcom avtaler mellom seg. Se tror du virkelig onecall, noextras etc slipper all termineringsavgift til telenor fordi de bare leier nett av netcom og ikke eier? ;) Eneste selskap med litt egne avtaler er tele2, men de har dette pga at de lar telenor roame billig hos dem i andre land, inntil nylig i Svergie. Så har du også jernbaneverket, teletopia og andre som er et begrenset men eget nett og dermed egne termineringspriser.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe imot å ha et telenorabonnement, men ca alle jeg kjenner har netcom og jeg ringer mye til fast-tlf, telenor har ingen abonnement som er spesielt billig til noen av disse, ellers kunne jeg godt byttet. Djuice allstar er dog ikke så verst, faktisk rimelig over hele fjøla, bare litt dyrere enn f.eks noextras.

6779078[/snapback]

Man betaler jo ikke ekstra til fasttelefon, kun til NetComs nett...

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe imot å ha et telenorabonnement, men ca alle jeg kjenner har netcom og jeg ringer mye til fast-tlf, telenor har ingen abonnement som er spesielt billig til noen av disse, ellers kunne jeg godt byttet. Djuice allstar er dog ikke så verst, faktisk rimelig over hele fjøla, bare litt dyrere enn f.eks noextras.

6779078[/snapback]

Man betaler jo ikke ekstra til fasttelefon, kun til NetComs nett...

6789806[/snapback]

 

På de abonnementene som ikke har ekstra pris til netcoms nett så koster det alltid ekstra til fast-tlf på tross av at telenor eier hele fastnettet og således har svært få utgifter til dette. Eks djuice abonnementene.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe imot å ha et telenorabonnement, men ca alle jeg kjenner har netcom og jeg ringer mye til fast-tlf, telenor har ingen abonnement som er spesielt billig til noen av disse, ellers kunne jeg godt byttet. Djuice allstar er dog ikke så verst, faktisk rimelig over hele fjøla, bare litt dyrere enn f.eks noextras.

6779078[/snapback]

Man betaler jo ikke ekstra til fasttelefon, kun til NetComs nett...

6789806[/snapback]

 

På de abonnementene som ikke har ekstra pris til netcoms nett så koster det alltid ekstra til fast-tlf på tross av at telenor eier hele fastnettet og således har svært få utgifter til dette. Eks djuice abonnementene.

6790480[/snapback]

Sorry, enig med deg! :)

Lenke til kommentar
Ja, enig, djuice allstar og frifiks er faktisk på grensa til at jeg vurderer telenor igjen, hadde jeg bare vært gammel nok til å kunne ha fri familie :hrm:

6792164[/snapback]

 

Er du gammel nok til å ha abonnement (18 år) så er du også gammel nok tl å ha Fri Familie. Tidligere var aldersgrensen for Fri Familie 25 år, nå er den 18 år.

Lenke til kommentar
Ja, enig, djuice allstar og frifiks er faktisk på grensa til at jeg vurderer telenor igjen, hadde jeg bare vært gammel nok til å kunne ha fri familie :hrm:

6792164[/snapback]

 

Er du gammel nok til å ha abonnement (18 år) så er du også gammel nok tl å ha Fri Familie. Tidligere var aldersgrensen for Fri Familie 25 år, nå er den 18 år.

6793783[/snapback]

Jepp, synes 25 års-grensen hos NetCom er totalt ubrukelig...

Lenke til kommentar
Ja, enig, djuice allstar og frifiks er faktisk på grensa til at jeg vurderer telenor igjen, hadde jeg bare vært gammel nok til å kunne ha fri familie :hrm:

6792164[/snapback]

 

Er du gammel nok til å ha abonnement (18 år) så er du også gammel nok tl å ha Fri Familie. Tidligere var aldersgrensen for Fri Familie 25 år, nå er den 18 år.

6793783[/snapback]

 

Ok, det var slett ikke verst, bra de endret dette, kan hende jeg og samboeren bytter da :)

Lenke til kommentar
Jepp, synes 25 års-grensen hos NetCom er totalt ubrukelig...

6793858[/snapback]

 

Det samme synes jeg også.

 

Måten je gklarte å unngå dette var å bestille det fra deres egen shop. Funket fint.

 

Fikk da også med et kontantkort som kom i posten. ringte inn til NetCOM for å legge til et par nummer til, også de gikk supert.

 

Så du kan prøve å bestille fra shopen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...