torstein_a Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har en hjemmebygget pc med disse spesifikasjoner: -MSI NEo 3-F Socket 775 -Pentium 4, 3.0 ghz prossesor - nVidia geforce xf 5500 - 2 x 512 mb minne (husker ikke helt hva de to forskjellige typene er og ddr) Problemene mine oppstod i går da jeg skulle starte pcen, helt vanlig. Den gikk plutselig i svart og ingenting kom opp. Ikke boot screen en gang. På hovedkortet følger det nemlig med analyse LED's som jeg kan finne ut av hva evnt problemer er og når jeg fikk sjekket ut dette i manualen står det at det at feilen er en "Early Chipset Inicilazion" er ikke helt sikker på hvordan dette siste skrives men det er et problem med chipset tror jeg. Pcen har vært litt rar i det siste, men det er fordi jeg har lastet inn temaer for XP, skulle ikke tro dette hadde noe med chipset å gjøre. Så jeg lurer da på om hvis det gjelder chipset om det har da noe med at evnt. hovedkortet er "kaput"?? Cpuen burde holde seg, fordi jeg har ikke orginal vifte, men en overklokkingsvifte, og jeg overklokker ikke cpu'en. Mvh Torstein Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 prøv en resetting av BIPOS, får du bilde på skjermen da kan du jo prøve å installere windows på nytt og laste ned nye oppdateringer på chipsettet Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 prøv en resetting av BIPOS, får du bilde på skjermen da kan du jo prøve å installere windows på nytt og laste ned nye oppdateringer på chipsettet 6775462[/snapback] Hvordan gjør jeg dette? Må jeg ha floppy da? Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 reset bios. Ta ut bateriett i omtrent 3min. sett det inn igjen, sett i en windows CD og prøv å installer igjen. Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 reset bios.Ta ut bateriett i omtrent 3min. sett det inn igjen, sett i en windows CD og prøv å installer igjen. 6775730[/snapback] Takker fikk egentlig vite av en kompis hva jeg skulle gjøre...Men tusen takk alikevel;) Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Dette fungerte ikke.. Altså reset bios...andre forslag eller har HK gått?? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Dette fungerte ikke.. Altså reset bios...andre forslag eller har HK gått?? 6826841[/snapback] prøv og ta ut en minnebrikke, og varier minneslot. Lenke til kommentar
torstein_a Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Dette fungerte ikke.. Altså reset bios...andre forslag eller har HK gått?? 6826841[/snapback] prøv og ta ut en minnebrikke, og varier minneslot. 6827242[/snapback] Minnebrikke å minneslots funka heller ikke ;( tror nok HK har gått nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå