Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD crash eller hva?

Anbefalte innlegg

når jeg sto opp i dag jobba pcen fo fullt... joda tenkte jeg, vi tar en reboot... og hva skjer da? jo ingen av harddiskene mine registreres. slår av og på pcen noen ganger uten at det skjer noe spesiellt.. . så går jeg inn i kabinettet og dytter på noen kabler uten store hellet... så setter jeg på døra igjen og jo hva skjer.. joda da funker alt... dytter litt på pcen og det høres som diskene slår seg av og på.. åpner døra igjen og dytter litt på ledningene og alt funker som det aldri hadde skjedd... Hva kan det være? noen idèer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker jo som om det er kontakt-problemer et sted. Hvis du er sikker på at kablene sitter godt i kontaktene (både på diskene og på hovedkortet), kan du jo prøve å bytte kablene.

Hvis det ikke hjelper, kan du også kontrollere temperaturen - både på selve diskene og i kabinettet.

Lenke til kommentar
Virker jo som om det er kontakt-problemer et sted. Hvis du er sikker på at kablene sitter godt i kontaktene (både på diskene og på hovedkortet), kan du jo prøve å bytte kablene.

Hvis det ikke hjelper, kan du også kontrollere temperaturen - både på selve diskene og i kabinettet.

6774965[/snapback]

Har du S-ATA harddisker? Det hender at en del eldre hovedkort med S-ATA krangler litt med harddiskene. Ta ut kontakten til begge hdene, sett dem inn igjen og prøv på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...