Gå til innhold

Er PC World Nvidia fans?

Sean M.

Anbefalte innlegg

Da jeg så denne artikkelen på VG.no i går, ble jeg litt nyskjerrig.

Under overskriften "Velg rett hovedkort" viser det seg for det første at dette dreier seg kun AMD AM2 kort.

Når man går videre inn på linken viser det seg også at det faktisk er PC World som har gjort testen.

Ikke nokk med det, så har de i tillegg bare brukt Nvidia kort.

Greit jeg er en hardbarket Nvidia fan, men jeg synes de godt kunne tatt med noen ATI, VIA, etc. kort.

De fleste som leser PC World/VG er som regel "nybegynnere", så det er kanskje (litt) å villlede folk når man bare tar den ene siden av hovedkort verden.

De skriver også litt om SLI i artikkelen, men jeg stusset litt over bilde på denne siden, er det ikke noe som mangler? (SLI bridge *hint,hint*)

De har nok brukt to av disse, som ikke støtter SLI engang!

Da tror jeg jeg takker for meg intil videre.

:w00t:

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen er hentet fra PC World Norge 8/2006, som kom ut i slutten av juni. I utgaven etterpå var det test av ett ATI Crossfire Xpress 3200-basert hovedkort. Har i tillegg nå testet ytterligere et slikt kort, og det jeg vel i basis vil si er at Nvidia-brikkesettene nok er bedre enn ATIs brikkesett. De ATI-baserte hovedkortene ser i basis ut til å være mest aktuell dersom man har tenkt å utnytte Crossfire.

Det vil videre nå i PC World Norge #10/06 være test av fire hovedkort rettet for Core 2 Duo. Her er det kun Intel-baserte kort med, ettersom nforce5-baserte kort for Intel-plattformen ikke var å oppdrive til testen (ei heller nForce4-baserte med Core 2 Duo-støtte var klare da vi gjorde testen).

Illustrasjonsbildet ser jeg var en liten tabbe ja. Dette er i basis et bilde hentet fra Asus' pressebildebase bare for å illustrere et oppsett med to grafikkort. La ikke merke til at det faktisk var noe uten SLI-broen. Man kan jo også se at dette er et LGA775-hovedkort.

Artikkelen het i PC World egentlig "Hovedkort for Athlon 64". Og er for så vidt enig med at "Velg riktig hovedkort" kanskje ikke er den beste tittelen når artikkelen har blitt lagt ut på VG sine sider.

Hilsen

Clas Mehus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...