Neppe Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Siden vi ikke har noen. Håper det er mange som er glad i hvitvin der ute. Jeg er defenetivt en av de. Tysk Dr. Loosen er for tiden favoritten. Noen som har forslag til hvitvin av den søte med smakfulle sorten ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Min og kjærestens absolutte favoritt i øyeblikk er: Black Tower Classic Riesling 2005 Det er ikke den svarte Black Tower som alle kjenner, men en gjennomsiktig flaske, vinen den inneholder er ikke like søt som den svartfargede Endret 31. august 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vd neste anledning skal ejg prøve en Dr. Loosen som Neppe så sterkt anbefalte. FÅr se når den neste annledningen blir Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hehe, godt å høre Orresnei. Jeg har fått anbefalt en tysk som skal hete "JB" Noen som har erfaringer med denne ? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Da var Dr. Loosen kjøpt inn i hus. Skal nytes i annledning en liten vennegjengsfest en venn holder i mrogen (kanskje). Så da blir det spennende å se om denne smaker så godt som påstått. Den koster mer enn de vinene jeg pleier å kjøpe koster (130 ca istedenfor 90), og bør dermed også være bedre. Skal bli spennende å se. Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sauvignon st. Brie fra Moreau et Fils. Ligger rett sør for Chablis, vinene fra St. Brie er fullt på høyde med en Chablis. De ble bare glemt i AOC inndelingen. Fåes for rundt 110-120 på polet. Bør prøves. Vinene er tørre, som alle gode hvitviner bør være. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Vd neste anledning skal ejg prøve en Dr. Loosen som Neppe så sterkt anbefalte. FÅr se når den neste annledningen blir 6780052[/snapback] Dr. Loosen finnes i mange utgaver. Prøv Graachen Himmelreich. Den fikk sekser på en vintest. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Smaksforskjellen på Loosen vinene er egentlig minimale. Men ja Himmelreich er utrolig god, det er nesten sånn at den er for god. Jeg har fått anbefalt en tysk vin ved navn "JB" noen erfaringer ? Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Nope, men kjæresten sluker en slik på 3minutt. Hennes favoritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå