Rags Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei. Tenkte å opgradere gamlepcen med ny prossessor. Nå har jeg en Amd Athlon 1.25 GHz. Kan noen si meg hvordan jeg finer ut hvilken socket denne prossessoren har. thx RaGs Lenke til kommentar
geirwh Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det er socket 462, tror ikke det finnes noen butikker som har cpu til den socketen lengere. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Tja, det beste er kansje at du kjører cpuz for å finne ut viken sokkel du har. Krever ingen instalasjon, bare pakk ut filene og klikk på ikonet som ser ut som en IC. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Den har sokkelA (også kalt sokkel 462). Vær oppmerksom på at det er mer enn bare sokkelen som må stemme over ens. Man må også ha et brikkesett som støtter høy nok FSB og en bios som støtter den nye prosessoren. Min teori er at hovedkortet ditt enten støtter opp til Athlon 1,4GHz eller støtter opp til Athlon XP 2100+ "palomino" 1,73GHz. Hvis en av disse teoriene stemmer så vil jeg si at det ikke er verd innsatsen å oppgradere fordi det er fo rlite ytelse å hente på det. Mitt beste råd er å bytte både prosessor, hovedkort og ram i samme slengen. Du kan gjøre noen svært mye bedre kjøp på bruktmarkedet eller ved å handle billig nytt. F.eks et billig mATX hovedkort + en Sempron 2800+ + 512MiB DDR-400 ram for rundt tusenlappen. Dette vil i så fall yte i størrelseorden 2-3 ganger så bra som det systemet du har nå. (I motsetning til en Athlon 1,4GHz som yter ca 10% bedre enn i dag, og en Athlon XP 2100+ som yter rundt 30% bedre enn i dag. Lenke til kommentar
Rags Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Wow, bra hjelp å få her. CPU-Z: Palomino Socket A (462), Dere har alle helt rett. Simen1: Skal se på det tilbudet :-) thx Rags Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå