Erelend Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei! Lagde mitt første HDR foto.. Jeg vet at det ble litt rart hvis man går inn på detaljene, men hva synest dere? Hovedsaklig en test... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvordan lagde du bildet? Hvilken software brukte du? Syns det er for mye støy! Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Syntes fargene ble litt blass, og kanskje litt vel kraftige i skyene. Bruker du Photomatix Pro? Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vil du virkelig ha kritikk på dette bildet? Er det ett bilde du er spesiellt fornøyd med? Hdr-funksjoner er noe de fleste mestrer, og kan brukes med hell på bilder du er godt fornøyd med, men jeg ser desverre ikke poenget i å oppta plass på kritikken med ett bilde du bare har kjørt en automatisk funksjon på (antar du ikke gjorde dette manuellt). Pen himmel, men hadde du lagt litt arbeid i komposisjon osv, kunne du heller med hell postet ett bilde som var verdt fornuftig kritikk. (Ikke meningen å være krass) Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Har brukt photoshop CS 2... Nei det var ikke et bilde jeg ble spesielt fornøyd med... hva som burde vært bedre på bildet vlille jeg heller vite... Jeg trenger kanskje et par råd om hvordan jeg kan lage gode HDR foto... Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg vil påstå at man ikke tar gode HDR bilder, man tar gode bilder, og bruker HDR for å forbedre dem. Ideelt sett for å få et "perfekt" eksponert bilde, hvor biter av forskjellige eksponeringer settes sammen, slik at sterke lyskilder og mørke skygger også blir nogenlunde korrekt eksponert. Men man kan selvsagt få stilige resultater ved å bruke HDR til andre ting enn den opprinelige meningen til funksjonen. (Just MY two cents) Endret 31. august 2006 av Fulgu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå