Opticane Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Noen som har erfaring med hvilke forsikringsselskaper som tilbyr best avtaler for unge bilførere (18 år). Har planer om å kjøre Toyota MR2 90-93 mod. Evt. noen som har registrert forsikring i fedres navn, hvordan går det for seg, er det veldig shady business? Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Å registrere på foreldre er ikke shady i det hele tatt, det er tvert imot det mest vanlige. Det er veldig enkelt: Når du kjøper bilen er det din far som må kjøpe den, han må stå på salgsmeldinga og signere, du bare betaler. Da står din fars navn i vognkortet, slik at han kan forsikre den, og bare huke av for at hovedbruker av bilen er under 23år, og dermed få litt påslag i pris, men fortsatt langt mindre enn det du selv måtte betalt. Så i prinsippet er det din far som eier bilen, og dermed forsikring. Men har du en far som er nogenlunde riktig navla, vil han jo sannsynligvis ikke prøve å ta bilen fra deg, når det er du som har betalt.. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 shadey business - du klarer aldri å opparbeide deg noen bonus å snakke om da.... Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hvis du har foreldre som vil risikere sin egen bonus for deg så er du heldig... Forsikret bilen min på meg selv, så begynner vel å få litt bonus nå. heldigvis ikke vært innblandet i noen ulykker *bank i bordet* Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Å registrere på foreldre er ikke shady i det hele tatt, det er tvert imot det mest vanlige.Det er veldig enkelt: Når du kjøper bilen er det din far som må kjøpe den, han må stå på salgsmeldinga og signere, du bare betaler. Da står din fars navn i vognkortet, slik at han kan forsikre den, og bare huke av for at hovedbruker av bilen er under 23år, og dermed få litt påslag i pris, men fortsatt langt mindre enn det du selv måtte betalt. Så i prinsippet er det din far som eier bilen, og dermed forsikring. Men har du en far som er nogenlunde riktig navla, vil han jo sannsynligvis ikke prøve å ta bilen fra deg, når det er du som har betalt.. 6775872[/snapback] Men da forutsetter det at jeg betaler hele kjøpesummen av egne penger. Og kan jo ikke ta bilen som sikkerhet, da jeg ikke eier den selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå