lionele Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei. Jeg har satt opp en FTP server med RaidenFTPd, men får ikke til å koble til skikkelig. Har åpnet en port til serveren (port 1337, med TCP som protokoll). Jeg klarer å connecte men får ikke frem mapper som jeg skal ha tilgang til (jeg får "list error"). Postet en post i programvare delen av forumet fordi jeg først trodde det var en innstilling eller noe som kunne være feil (posten finnes her). Som svar der (fikk bare et svar) var en som mente jeg måtte åpne minst 10 porter. Jeg kan ikke helt forstå at så mange er nødvendig å åpne (Har gått fint med en port tidligere med andre FTP servere), så hvis noen her kan forklare den delen litt nøyere så hadde det vært fint. Meldingen jeg får når jeg kobler til ftpen med FlashFXP er følgende: WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.8b 04 May 2006[R] Connecting to ***********.no-ip.com -> DNS=************.no-ip.com IP=**.***.***.*** PORT=1337[R] Connected to ***********.no-ip.com[R] 220-This server is for private use only[R] 220-If you do not have access to this server[R] 220-Please disconnect now[R] 220 Please enter your login name now.[R] USER ********[R] 331 Password required for *********** .[R] PASS (hidden)[R] 230-Welcome to *********** FTP server[R] 230-[R] 230-Current Time : 2006/08/26 10:41 , Total 1 connected users out of 4 [R] 230-User ********** (Owner ) Group Admin logged in from ***.***.***.** [R] 230-You are under / [R] 230-The server will deny access if you connect more than 2 time. [R] 230-Type site help for a list of supported commands[R] 230-.----+----------------------------------------------------------------:[R] 230-.All time top 10 uploaders [R] 230-.----+----------+----------+------------------------------------------:[R] 230-.Rank Username Group Comment uploaded mb [R] 230-:----+----------+----------+------------------------------------------:[R] 230-:---------------------------------------------------------------------:[R] 230-.----+----------------------------------------------------------------:[R] 230-.All time top 10 downloaders [R] 230-.----+----------+----------+------------------------------------------:[R] 230-.Rank Username Group Comment downloaded mb [R] 230-:----+----------+----------+------------------------------------------:[R] 230-:---------------------------------------------------------------------:[R] 230-.-'-----+----------+----------+-----------------+---------------------:[R] 230-.-' username : ********* -:[R] 230-.-' group : Admin -:[R] 230-.-' class : root -:[R] 230-.-' ratio : unlimited -:[R] 230-.-' comment : Owner -:[R] 230-.-' status : enabled -:[R] 230-.-' laston : 2006/08/26 10:41 (*******-***.*****.**) -:[R] 230-.-' created : - -:[R] 230-.-' session download : 0.000000 kb -:[R] 230-.-' session uploaded : 0.000000 kb -:[R] 230-.-' total download : 0.000000 kb -:[R] 230-.-' total uploaded : 0.000000 kb -:[R] 230-.-' available credit : maximum -:[R] 230-.-' timeout value : 600 seconds -:[R] 230-.-' speed limit : (dl)no limit (ul)no limit -:[R] 230-.-'-----+----------+----------+-----------------+---------------------:[R] 2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvis serveren er av nyere type (99,9% bruker welcome porter), så trenger du bare åpne en "welcome port". Alle klienter connecter da til denne, og får deretter tildelt en kommunikasjonsport autoamtisk fra serveren. Kommunikasjon går fra deretter over denne kanalen, slik at flere klienter kan koble seg til welcome porten. Men på gamle FTP systemer, så måtte du ha like mange porter åpne som du skulle ha mulige samtidige klienter, fordi det ikek var dynamisk tilfdeling av porter etter klinenten hadde kontaktet serveren. Det skal ikek være bødvendig å NATe disse dynamisk tildelte portene, men evt. brannmur bør selvfølgleig ikke autoamtisk blokkere trafikk i den rangen som du bruker, eller blir det selvfølgleig krøll. Jeg er rimelig sikker der ikke skal være nødvendig med RaidenFTP, men jeg har aldri brukt det selv, så jeg kan ikke garantere deg noe. Fra loggen din ser det ut til at du connecter helt greit. Timer den ut etterhvert eller? -Stigma Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan jeg få gjette på at klientene du tester med står bak NAT på en annen linje? Lenke til kommentar
lionele Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Ja, clienten jeg tester med er også bak NAT. Er det nødvendig å åpne porter for FTP clienten da? (har koblet meg til mange ftpservere hvor det har gått helt fint...?) I oppsettet til raidenFTPd er det satt av porter til data port range. Disse går fra 1401 til 1410. Men disse er ikke nødvendige å åpne i routeren? (burde vel ikke være det siden alle clientene connecter til port 1337 og da skal det holde med at bare den er åpnet i router hvis jeg fårstår det rett) EDIT: De data range portene. Leste litt om de, og forsto det slik at de ble brukt når clienten står som passive. Da vil vel det si at jeg må åpne disse? EDIT: Fant ut at data range portene skal åpnes... Endret 31. august 2006 av lionele Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå