AeroX Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hadde en server med Debian Linux kjørende på en 10GB HDD + en mountet 160GB IDE harddisk (ext2 eller ext3 filsystem) med masse filer på. Serveren kræsja pga hardware feil og så tok jeg ut begge HDD'ene og satte inn 160GB'en inn i ett hdd kabinett og plugga den til min Windows XP pc via usb. Jeg finner harddisken min men windows sier at det ikke er noe på den. Dette er vel normalt siden det ikke er et filsystem windows støtter. Men så downa jeg Linux reader (ett program for windows som kan lese/skrive linux partisjoner), men her var det heller ingen hell. Så prøvde jeg partition magic 8, men ingen hell her heller. Linux reader og partition magic finner 10GB HDD'en som også har ext3 filsystem men altså ikke 160GB'en. Kan ikke bruke recovery program heller, da den sier det ikke finnes partisjoner på disken. Jeg er 100% sikker på at disken var halvfull rett før serverkræsj. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hadde en server med Debian Linux kjørende på en 10GB HDD + en mountet 160GB IDE harddisk (ext2 eller ext3 filsystem) med masse filer på.Serveren kræsja pga hardware feil og så tok jeg ut begge HDD'ene og satte inn 160GB'en inn i ett hdd kabinett og plugga den til min Windows XP pc via usb. Jeg finner harddisken min men windows sier at det ikke er noe på den. Dette er vel normalt siden det ikke er et filsystem windows støtter. Men så downa jeg Linux reader (ett program for windows som kan lese/skrive linux partisjoner), men her var det heller ingen hell. Så prøvde jeg partition magic 8, men ingen hell her heller. Linux reader og partition magic finner 10GB HDD'en som også har ext3 filsystem men altså ikke 160GB'en. Kan ikke bruke recovery program heller, da den sier det ikke finnes partisjoner på disken. Jeg er 100% sikker på at disken var halvfull rett før serverkræsj. Noen som har noen tips? 6774128[/snapback] Hmm. Kanskje Filtabellen som holder styr på partisjonene er skadet. Ved et google søk fant jeg noe som kanskje kan hjelpe? Link Brukte følgende søkestreng: Linux harddrive lost the partition Håper det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå