Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ditt forhold til kondomer


Anbefalte innlegg

Man har som regel en viss følelse av om man er utsatt eller ikke, tror nå jeg.

 

Men det er absolutt fair å be den andre teste seg, men det _kan_ fort tolkes som mistillit også. Tror ikke jeg ville tatt det så tungt, ettersom jeg vet det ville vært en negativ test. På den andre siden så får jeg jo også vite at motparten forhåpentlig vis er en ren som kleenex også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man har som regel en viss følelse av om man er utsatt eller ikke, tror nå jeg.

 

Men det er absolutt fair å be den andre teste seg, men det _kan_ fort tolkes som mistillit også. Tror ikke jeg ville tatt det så tungt, ettersom jeg vet det ville vært en negativ test. På den andre siden så får jeg jo også vite at motparten forhåpentlig vis er en ren som kleenex også.

6805180[/snapback]

 

 

hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

Lenke til kommentar
Man har som regel en viss følelse av om man er utsatt eller ikke, tror nå jeg.

 

Men det er absolutt fair å be den andre teste seg, men det _kan_ fort tolkes som mistillit også. Tror ikke jeg ville tatt det så tungt, ettersom jeg vet det ville vært en negativ test. På den andre siden så får jeg jo også vite at motparten forhåpentlig vis er en ren som kleenex også.

6805180[/snapback]

 

 

hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

6805225[/snapback]

 

 

Kanskje personen lurer på hva slags liv du har levd før henne??

Endret av Toggepi
Lenke til kommentar

hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

6805225[/snapback]

 

Kanskje personen lurer på hva slags liv du har levd før henne??

6805240[/snapback]

 

vil en ikke kunne "se" slik ut ifra personligheten til en person? når en kommer litt opp i årene slik som meg så regner en jo med at den andre har en viss historie hva gleder sex og tidligere forhold men kommer en dithenn at en innleder et forhold til noen så vet en jo (eller bør vite) om personen har en "vill" personlighet eller om personen er sirlig og tilbakeholden når det gjelder sex....

 

(kanskje litt lang settning, men tror jeg fikk frem poenget mitt).

Lenke til kommentar
hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

6805225[/snapback]

Godt poeng, absolutt!

Men på en annen side kan man ikke dømme en person heller. Noen er jo litt "mer aktive" uten at jeg vil si at det er noe galt i det, evt. kjenner kanskje den du er sammen med til diverse "tilfeller" og vil unngå dem selv.

Antar dette vil komme på bordet på en eller annen måte før presten synger i tårnet, men på en annen side så regner jeg med at begge tester seg dersom den ene først blir bedt om å gjøre det, så har det så mye å si hvorfor man ble spurt?

Lenke til kommentar
hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

6805225[/snapback]

Godt poeng, absolutt!

Men på en annen side kan man ikke dømme en person heller. Noen er jo litt "mer aktive" uten at jeg vil si at det er noe galt i det, evt. kjenner kanskje den du er sammen med til diverse "tilfeller" og vil unngå dem selv.

Antar dette vil komme på bordet på en eller annen måte før presten synger i tårnet, men på en annen side så regner jeg med at begge tester seg dersom den ene først blir bedt om å gjøre det, så har det så mye å si hvorfor man ble spurt?

6805276[/snapback]

 

kall meg gjerne sær, men jeg tror jeg ville blitt litt snurt... (har aldri vært i denne situasjonen selv, men det er slik jeg ser på saken nå iallefall).

Lenke til kommentar
Man har som regel en viss følelse av om man er utsatt eller ikke, tror nå jeg.

 

Men det er absolutt fair å be den andre teste seg, men det _kan_ fort tolkes som mistillit også. Tror ikke jeg ville tatt det så tungt, ettersom jeg vet det ville vært en negativ test. På den andre siden så får jeg jo også vite at motparten forhåpentlig vis er en ren som kleenex også.

6805180[/snapback]

 

 

hadde jeg fått en kjæreste som ville at jeg skulle ta en slik test ville jeg begynt å lure på hva slags liv den personen har levd som krever en slik test av andre...

6805225[/snapback]

Dette synes jeg er en skikkelig teit ting å si. Hun vil forsikre seg at begge to er rene og friske, slik at dere kan være sikker på hverandre, og du begynner å anta ting om henne? Jeg kan ikke vite noe som helst om noen som helst av å se dem i øynene, og jeg synes det skal være lov å spørre om sånt uten at folk tar det feil.

 

Spesielt du som er gutt overrasker meg, det er som oftest jentene som tolker en ærlig forespørsmål på slike absurde måter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
så du krever at alle nye kjærester tester seg?

6803681[/snapback]

 

Det er igrunnen bare rett og rimelig dersom man har hatt andre sexpartnere før, for da er det jo en viss sjans for å bli smittet. At man er glad i hverandre får ikke en infeksjon til å gå bort, så da skal man testes før det er snakk om ubeskyttet sex. Ikke vits å gamble med helsen sin.

Lenke til kommentar
Dette synes jeg er en skikkelig teit ting å si. Hun vil forsikre seg at begge to er rene og friske, slik at dere kan være sikker på hverandre, og du begynner å anta ting om henne? Jeg kan ikke vite noe som helst om noen som helst av å se dem i øynene, og jeg synes det skal være lov å spørre om sånt uten at folk tar det feil.

 

Spesielt du som er gutt overrasker meg, det er som oftest jentene som tolker en ærlig forespørsmål på slike absurde måter.

6805364[/snapback]

 

bør en ikke være sikker på hverandre allerede før en blir kjøærester og dasker opp dette spørsmålet da? som jeg sa i annet innlegg; en har et ganske godt inntrykk av personligheten til den en blir sammen med. nå er ikke jeg så vilter av meg (foretrekker pulevenner/kjærester fremfor one nights) men hadde jeg hyppigere utbytting av partnere hadde jeg nok hatt større forståelse for å få et slik spørsmål...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Når det en gang er sånn at kjønnsykdommer er såpass utbredt, at en del får dem uten noen tydelige symptomer, og det kan gjøre deg steril (bla.) så syns jeg ærlig talt ikke en liten test er så ille. Selvfølgelig har man dårligere odds om man puler rundt, men folk i forhold kan bli smittet også, om den forrige partneren ikke var testet, var utro e.l. Dersom man automatisk blir stemplet som en mistroisk tøs som feier over hele byn om man forventer en test, blir det en utvikling i feil retning, når det i og for seg kun handler om å ta vare på kroppen sin.

 

Jeg er ikke villig til å sette helsen min på spill som en tillitserklæring.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
Dette synes jeg er en skikkelig teit ting å si. Hun vil forsikre seg at begge to er rene og friske, slik at dere kan være sikker på hverandre, og du begynner å anta ting om henne? Jeg kan ikke vite noe som helst om noen som helst av å se dem i øynene, og jeg synes det skal være lov å spørre om sånt uten at folk tar det feil.

 

Spesielt du som er gutt overrasker meg, det er som oftest jentene som tolker en ærlig forespørsmål på slike absurde måter.

6805364[/snapback]

 

bør en ikke være sikker på hverandre allerede før en blir kjøærester og dasker opp dette spørsmålet da? som jeg sa i annet innlegg; en har et ganske godt inntrykk av personligheten til den en blir sammen med. nå er ikke jeg så vilter av meg (foretrekker pulevenner/kjærester fremfor one nights) men hadde jeg hyppigere utbytting av partnere hadde jeg nok hatt større forståelse for å få et slik spørsmål...

6805395[/snapback]

 

Du kan virkelig ikke vite hvordan en jenter er på sexen utfra personlighet, finnes utrolig mange søte, små som virker utrolig uskyldige som absolutt ikke er det!!

Lenke til kommentar
Du kan virkelig ikke vite hvordan en jenter er på sexen utfra personlighet, finnes utrolig mange søte, små som virker utrolig uskyldige som absolutt ikke er det!!

6805419[/snapback]

 

kall meg gjerne naiv,men jeg velger å tro at det er nettop slike mennesker som ber om slike tester.....

6805538[/snapback]

Du er naiv. Jeg er et levende eksempel på at du tar feil.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er holdning som gjør at folk dropper det, jeg tror det er følelsen av å ha sex med kondom. Når p-piller er så vanlig som det er for tiden, så er det kun tilfeldig sex som krever kondom. I faste forhold eller tilfeller der man kjenner og stoler på personen og vet at de ikke har noen kjønnssykdommer, så er det ikke nødvendig.

6802095[/snapback]

Hva om partneren din ikke KAN eller vil bruke hormonelle prevensjonsmidler?

 

Jeg føler igrunn at i faste forhold så er det veldig mye ansvar som blir plassert på kvinnen. Det er nesten et krav om at hun skal proppe seg full av hormoner. Mange ønsker ikke å forstyrre kroppen med hormoner, mange ønsker ikke eventuelle bivirkninger, mange er disponert for f.eks blodpropp og burde ikke tilføre kroppen hormoner. Det er på tide at det kommer et skikkelig prevensjonsmidel for menn. Har hørt at noen australske leger er langt på vei med et hormonellt prevensjonsmiddel som faktisk fungerer uten å forstyrre kroppen for mye. Også har jeg hørt om en gal polsk lege som fant ut at eletriske støt mot testiklene gjorde deg ufruktbar i 10-20 dager, avhengig av strømstyrken. Det burde være mulig å lage en innretning som påførte testiklene strøm.

 

hehe :)

Lenke til kommentar
Du kan virkelig ikke vite hvordan en jenter er på sexen utfra personlighet, finnes utrolig mange søte, små som virker utrolig uskyldige som absolutt ikke er det!!

6805419[/snapback]

:love:

 

Anyways, det skal ikke mer enn én enkelt partner og uflaks til. Og når man kan bli steril, uten andre synlige sympotmer verken hos gutt eller jente, så er det bare fornuftig å teste seg, og bruke kondomer.

 

Men jeg er enig i de som mener kondomer er noe f.... dritt. Selv i 2006 er det langt mer behagelig uten. Kondomer avbryter dessuten 'flyten'. Man må stoppe opp for å ta dem på. Man kan ikke bare bli liggende inni. osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...