Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ditt forhold til kondomer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, fordi alle har ikke samme syn som deg. Alle deler ikke din mening.

Her er det ikke snakk om hva sex er, her er det snakk om kondomer.

Jeg synes kondomer stinker. Jeg ville aldri godtatt å brukt kondomer i fast forhold. Jeg synes ikke sexen er verdt det med kondomen på, da kan man liksågodt kline hele dagen istedet.

Sånn er min mening å det er faan ingeting du kan gjøre med det :)

Takk!

6775228[/snapback]

Men allikevel står du bom fast på at kondomer er dritt, sex er ikke godt med kondom og at slik er det bare?

Er ikke det litt vel dobbeltmoralistisk?

Eg kan godt forstå at enkelte ikke liker å bruke kondom. Enkelte kan være allergisk mot glidemiddelet, selve gummien.. man kan ha en form på penis som gjør at den absolutt IKKE passer... eller man kan psykiske motforestillinger som gjør at man ikke klarer å bruke kondom.

Men å si at kondomer er noe dritt fordi du har prøvd to-tre stk som du ikke likte, og samtidig fraråde folk i fra å bruke kondom er mildt sagt korttenkt, for å ikke si farlig.

Lenke til kommentar
Jo, fordi alle har ikke samme syn som deg. Alle deler ikke din mening.

Her er det ikke snakk om hva sex er, her er det snakk om kondomer.

Jeg synes kondomer stinker. Jeg ville aldri godtatt å brukt kondomer i fast forhold. Jeg synes ikke sexen er verdt det med kondomen på, da kan man liksågodt kline hele dagen istedet.

Sånn er min mening å det er faan ingeting du kan gjøre med det :)

Takk!

6775228[/snapback]

Men allikevel står du bom fast på at kondomer er dritt, sex er ikke godt med kondom og at slik er det bare?

Er ikke det litt vel dobbeltmoralistisk?

Eg kan godt forstå at enkelte ikke liker å bruke kondom. Enkelte kan være allergisk mot glidemiddelet, selve gummien.. man kan ha en form på penis som gjør at den absolutt IKKE passer... eller man kan psykiske motforestillinger som gjør at man ikke klarer å bruke kondom.

Men å si at kondomer er noe dritt fordi du har prøvd to-tre stk som du ikke likte, og samtidig fraråde folk i fra å bruke kondom er mildt sagt korttenkt, for å ikke si farlig.

6775250[/snapback]

Jeg har ikke prøvd 2-3 stk. jeg har prøvd 7-8 stk. Jeg har ingen følelse med kondom på. Det er ikke min eller din feil, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Hadde ei dame som insisterte på P-piller og dong samtidig en gang...

6775363[/snapback]

Ser du litt skabbete eller syk ut da ? :tease:

Jeg har ikke kjæreste. Har en fast partner, men jeg kan aldri vite om han driver og ligger med andre jenter også, og da vil jeg helst bruke kondom

6775373[/snapback]

Kanskje litt skabbete, men ellers helt grei :p Lættis uansett, når man har vært sammen i nesten et år...

Lenke til kommentar

Jaja rubber må til utenfor forhold eller i startfasen, jeg har såpas selvdisiplin.

Men friheten lenge leve, med og uten kan ikke sammenliknes. Har brukt kondom tre ganger i løpet av de to siste årene. En gang da jeg pulte i en russebuss og to andre ganger i forbindelse med reunion med en vennine.

Lenke til kommentar

Jeg er også far til to barn på 5 måner og 4 år.

Her brukes kondom som sikkerhet mot barn.

Har bruk en del pakker opp gjennom min seksuelle kariære og hvor behagerlig det er avhenger av teknikken for å få den på.

Med så mye aversjon mot kondomer blandt ungdommer er det ikke rart at både klamydia og gonore har gode kår i Norge.

Ja det er forskjell med og uten men ikke så mye som mange skal ha det til.

Prestasjonsangst kan fort spolere akten om det blir trøbbel med å få på dongen.

Øvelse gjør mester og det skal litt mere en èn pakke kondomer til.

Lenke til kommentar
Kondomer er oppskrytt. Husker knapt hvordan de brukes.

- Dotten, far til to barn på 6 og 4 år.

6776038[/snapback]

Haha!! :!: Bra sagt :D

Heller kondom enn stygge skumle sykdommer!

Jeg fikk herpes i munnen en gang for noen år siden, og jeg kan FORSIKRE dere om at det er noe man IKKE vil ha der nede! :no: Heller 10 kondomer på en gang enn det! :yes:

Lenke til kommentar

Tror egentlig alle her er enige i at sex er best uten gummi, men for min del tør jeg rett og slett ikke ta sjansen på å ende med barnebidrag eller troll i trompeten.

Ja, sexen blir ikke like bra, og følsomheten blir endel redusert, men sexen er ikke ødelagt av den grunn slik den blir for en del andre her.

Lenke til kommentar
Har faktisk gutter i 2006 et slikt forhold til kondomer at det er en uting?!

Kondomer er en uting. Det eneste tilfellet der kondom gjør sex bedre er hvis det er første gang og man er så spent at det ikke skal mer enn noen få støt til. Da er det greit å fjerne følelsen, men dette blir like teit som å runke før man har sex for å vare lenger. Sex er nytelse, sex er naturlig og kondom er noe som hindrer naturlig sex.

Da mener eg(min mening) at man har gått glipp av noe. Kanskje seksualundervisninga på u-skolen bestod av en lærer i 70 åra som demonstrerte med ei agurk? Kondomer er først og fremst for å hindre reproduksjon og minske risikoen for å få/overføre sykdommer. Er man ikke moden nok til å bedømme behovet for kondom er man ikke moden for sex. Situasjonen kommer så klart ann på hvilket forhold en har til partneren, egen helsestatus, sivilstatus og ønske om å bli far.

Alle her inne kjenner til hvorfor man bruker kondom, vi vet at det ikke er pynt. Alle her inne forstår at med kondom får man ikke kjønnssykdommer og damen blir ikke gravid. I faste forhold, eller med jenter man stoler på, så er det ikke mer som skal til enn en liten pille og tro på at jenten ikke har noe galt med kroppen før man med sikkerhet kan kaste kondomet ut vinduet. I et fast forhold er kondom kun et alternativ hvis jenten absolutt ikke kan gå på noe annet, fordi som nevnt tidligere tar det vekk spenning og romantikk, for ikke å snakke om følelse. Hvis det er snakk om ONS med en jente du ikke stoler på, så er kondom en selvfølge; hvis man først ønsker å sette seg i den situasjonen. Jeg er ikke typen som drar til syden med mål å ta flest jenter, ei heller dra ut på byn og dra meg med en jente hjem. Derfor har jeg ingen grunn til å bruke kondom.

Men, er det virkelig ingen som har forstått det at det også kan piffe opp selve akten? Kondomene kommer i forskjellige fasonger, farger og smaker, og dersom man ikke har kreativitet nok til å bruke det til noe fornuftig trenger man heller ikke å klage. Da er det vel mest "bang, bang, thank you ma'am" og hade bra?

Nå skal ikke du anta at sex uten kondom automatisk resulterer i rask og kjedelig sex, det er det omvendte som er tilfellet med meg og flere her inne. Ved å slippe å tre på og kaste kondom i hytt og pine, men heller kunne konsentrere seg utelukkende om å kose seg sammen med partneren, så har man bedre muligheter til å eksperimentere. Det er et stort utvalg av kondomer nettopp fordi så mange synes det er en negativ ting, men kondomer med smak synes jeg er tåpelig. Oralsex med kondom er noe jeg håper jeg aldri opplever, da er jenten rimelig prippen (og får tilbake med plastfolie over seg når det er min tur ;) ).

Hvis man stoler på partneren til å ikke ha noen former for sykdom, og hun bruker pille, så er kondom avleggs. Hvis du traff jenten tidligere på kvelden, så kan kondom brukes, men jeg vet at i mitt tilfelle vil noe sånt aldri skje. Rundbrennerne skal heller få de jentene, jeg holder meg til faste forhold.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...