DevianX Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 men Snekkern fikk jo kjørt sin cpu på 3.4. Dessuten klarer jeg ikke å kjøre min 2.2 høyere enn 2.6. Mens mange andre har klart mye høyere. Da må det være volt til asus sitt hovedkort som ikke klarer å levere nok strøm! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 De problemene som var i begynnelsen forsvant da jeg la inn biosen på nytt,men her kan vere flere feil for kortet jeg mottok viste seg å vere brukt.Iallefall klarer jeg å kjøre prosessorn stabilt på 3,2 mot 3,4 på msi.Jeg har nå lagt inn den nye biosen 1002 og satt prosessorn på 3,15 og minnet til 375 mhs med samme inntillinger som på msi kortet da får jeg full stopp (svart skjerm) akkurat som før,dette er jo faktisk dårligere enn det jeg kjørte på asus p4b 533-v og langt dårligere enn msi pe,pussige greier.Ps har satt inn ny hd med nyint av win xp ingen andre programmer enn det som behøves for testing,så det er ikke noe der som kan forstyrre Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Slutt å trekk forhastede slutninger, Divxdude! Hva vet du om stepping og andre ting? Jeg kjører jo min 2.4B på 3.1 med samme hovedkort. Hvordan forklarer du dette? -KJ Lenke til kommentar
Eurit Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det kan være noko i det Divxdude seier. Gå på Asusboards.com og sjå. Det er magne der som har hatt problem med Volten på korta. Trur det var pga. noko fasegreier med stømfosyninga på kortet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Nå er jeg i dialog med de som leverte hovedkortet og det kan se ut som jeg får opp ett nytt over helgen så får vi se om det muligens yter bedre for en ting er sikkert dette asus kortet er ikke som det burde,det skulle vel ligge på samme ytelse som msi kortet de er jo tross alt like Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 de ligger på det samme. Jeg selv har testet begge to. Det er meget små forskjeller. Eneste er pris. [ Denne Melding var redigert av: divxdude på 2002-10-27 17:16 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Ja jeg lar tvilen komme kortet til gode inntil jeg får opp et nytt,for det skall ikke vere så store forskjeller.Jeg har sittet her i dag og testa og får ikke asus pe kortet stabilt på 333 mhz uten å kjøre minneinnstillingene på det laveste,på Msi pe klarte jeg å kjøre disse 1,5T- 3T-2T-7T med minnet på 333,da jeg forsøkte det samme med asus kortet klarte ikke maskinen å starte engang så her må vere en feil. Skal jeg kjøre stabilt på 3,15 må jeg ha minnet lavere enn 300mhz mot msi 3,15 minnet på 375mhz Disse kortene er jo bygget på samme "lest" så her er det ugler i mosen. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 om det dykke seier er at asus sine hovudkort har problemer med stabil strøm til cpu? eg greier jo ikkje meir enn [email protected] med maks spenning på mitt asusp4s533 kort og da er det knapt litt stabilt (max 10 minutter uten feil med prime95) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Jeg holder fortsatt en knapp på at det er noe med minnetiming. Regner med at nyere BIOSer vil komme med fikser for dette.... Det rimer bare ikke at de skal ha klusset med strømforsyning på kortet. De har tross alt utrolig lang erfaring på å lage hovedkort, og en såbasic feil ville ha blitt for dum. -KJ Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 men hvorfor får jeg boota noen ganger på 1.7, 1.725, 1.750 på [email protected] Noen ganger må jeg kjøre sistnevnte volt, eller jeg kan kjøre 1.7 volt stabilt. Prime95 etter 24 timer. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 men hvorfor får jeg boota noen ganger på 1.7, 1.725, 1.750 på [email protected] Noen ganger må jeg kjøre sistnevnte volt, eller jeg kan kjøre 1.7 volt stabilt. Prime95 etter 24 timer. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 men hvorfor får jeg boota noen ganger på 1.7, 1.725, 1.750 på [email protected] Noen ganger må jeg kjøre sistnevnte volt, eller jeg kan kjøre 1.7 volt stabilt. Litt ustabilt på strøm? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 20:40, skrev Divxdude:men hvorfor får jeg boota noen ganger på 1.7, 1.725, 1.750 på [email protected]Noen ganger må jeg kjøre sistnevnte volt, eller jeg kan kjøre 1.7 volt stabilt. Prime95 etter 24 timer. Som sagt så tror jeg det har med timingen på minnet å gjøre. I og med at det ikke er en konsekvent feil, så er timing en sånn ting som er lett påvirkelig av EM støy o.l. -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2002 Begynner å lure litt på hva som kan vere galt da jeg etter mange tester i dag finner ut att det ikke kan vere minnet da følgende sjer. Kjører stabilt med cpu external frequency på 146 som i mitt tillfelle blir 146 x 21 = 3,06 og minnet på 389 mhz , dette går som det suser ingen tegn til noe galt men stiller jeg da opp til 148 x21= 3,10 og minnet på 395 mhz blir det svart skjerm.Jaha tenker dere vel minnet klarer ikke mer,det var iallefall det jeg trodde men så forandrer jeg minnet helt ned til ca 290 mhz selv da klarer det ikke å kjøre test. Så det kan umulig vere minnet som er årsaken. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Har du mye rart inni PCn når du tester dette? Prøv i såfall å fjerne av dette, og kjør med kun skjermkort. Har lest om lignende problemer tidligere på HardOCP, og da var det minnetiming som var problemet. Har du mulighet til å teste en annen minnebrikke? -KJ Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Har teste med crucial minne brikker. ( pc3200) jehar også problemer med å starte opp hvis jeg har fsb for høyt. Klarer aldri å kjøre stabilt over pc3200 hastighet. Da skrur den av seg til alle tider! Håper det kommer en bios update snart til dette hovedkortet! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-28 00:01, skrev jevel:Har du mye rart inni PCn når du tester dette? Prøv i såfall å fjerne av dette, og kjør med kun skjermkort. Har lest om lignende problemer tidligere på HardOCP, og da var det minnetiming som var problemet.Har du mulighet til å teste en annen minnebrikke?-KJ Nei jeg har kun hk,prosessor,minne,og en helt ny hd, alt annet er tatt ut men det blir det samme.Har snakket med komplett i dag (se webshoperfaringer under "komplett ordner opp") der de ordner opp i saken og sender ett nytt hk i express så jeg får det i morgen Lenke til kommentar
Alfa Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 23:07, skrev Snekker`n:Begynner å lure litt på hva som kan vere galt da jeg etter mange tester i dag finner ut att det ikke kan vere minnet da følgende sjer.Kjører stabilt med cpu external frequency på 146 som i mitt tillfelle blir 146 x 21 = 3,06 og minnet på 389 mhz , dette går som det suser ingen tegn til noe galt men stiller jeg da opp til 148 x21= 3,10 og minnet på 395 mhz blir det svart skjerm.Jaha tenker dere vel minnet klarer ikke mer,det var iallefall det jeg trodde men så forandrer jeg minnet helt ned til ca 290 mhz selv da klarer det ikke å kjøre test.Så det kan umulig vere minnet som er årsaken. Det er en del som har problemer med Xms3500 på TARGET="_blank">Crosair forumser ut at det kan være noe med SBD timingen som ikke er helt bra mot P4 ?? Ta en telefon til QUAD å spørr om di har hørt noe om dette :smile: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Link som fungerer... -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 OK nå sitter jeg her med to nye asus kort det ene er et p4pe det andre et p4ge-v Når det gjelder p4pe får jeg ingen ytelsesforskjell fra det jeg nevnte tidligere altså vist jeg kjører på 3,06 får jeg minnet på 389 mhz går jeg over dette må minnet under 300 mhz. På p4ge-v klarer jeg å kjøre på 3,11 med minnet på 395 dette uansett om instillingene står på 2T-3T-3T-7T ELLER 2T-2T-2T-5T,men øker jeg til 3,15 på prosessorn får jeg samme problemene som med p4pe. Jeg klarer heller ikke å kjøre prosessorn høyere enn 3,2 på noen av disse kortene og da med minnet under 300mhz,mot Msi pe kjører jeg 3,4 med minnet på 333 mhz PS siste bios på begge kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå