Gå til innhold

Dårlig ytelse på asus pe

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan det være at northbridgen på MSI kortet har aktiv kjøling som utgjør forskjellen, men det er også mulig at det er noe tull med Asuskortet ditt. Forskjellen på de 2 kortene skal ikke være så store.

Edit: Jeg savner i grunnen muligheten til å overvåke minnespenningen på disse kortene. Det skal ikke forundre meg at det er fluktueringer i denne som utgjør forskjellen. Her er Epox og Abit noe kjekkere, de tillater overvåking av minnespenningen.

Edit2: MSI kortet har også kjøleribber på 4 av de 6 mosfettransistorene, dette gir muligens en jevnere spenning til komponentene samt muligheten til å levere mer effekt. Dersom jeg ikke tar feil, så har Asuskortet bare 4 slike transistorer og sliter muligens med å levere nok strøm når du overklokker prosessoren din.

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-26 17:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 16:55, skrev jevel:

La meg se om jeg skjønner dette: Du når maks 375MHz med Corsair XMS3500 minne på 2.5,3,3,7???

Jeg kjører mitt Samsung noname på 453MHz 2.5,3,3,7 med samme hovedkort.

Hva skjer hvis du stiller minnet til 333MHz og 2,2,2,5?

-KJ

På asus kortet medfører dette att alt låser seg i feks en 3d test med msi kortet ingen problemer

Det var også nevnt kjølingen på nb denne er lik på begge kortene da jeg bruker vannkjøling

Lenke til kommentar

Quote:

MSI kortet har også kjøleribber på 4 av de 6 mosfettransistorene, dette gir muligens en jevnere spenning til komponentene samt muligheten til å levere mer effekt. Dersom jeg ikke tar feil, så har Asuskortet bare 4 slike transistorer og sliter muligens med å levere nok strøm når du overklokker prosessoren din.

Har ikke merket noe til dette på mitt kort... Tror heller det er ASUS kortet som sliter med minnet, jeg? Hva skjer hvis du prøver å kjøre det på CL1,5 da? Hvilken BIOS kjører du?

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

På asus kortet medfører dette att alt låser seg i feks en 3d test med msi kortet ingen problemer

Det var også nevnt kjølingen på nb denne er lik på begge kortene da jeg bruker vannkjøling

Så 333MHz CL2 låser alt. Hvor langt ned må du for å få ting til å kjøre med CL2?

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-26 17:17, skrev jevel:

Quote:

Så 333MHz CL2 låser alt. Hvor langt ned må du for å få ting til å kjøre med CL2?

-KJ

på 333 tillater det att jeg kjører 2T-3T-3T-7T

NÅR DET GJELDER BIOS ER DET VEL 1001 DET ER VEL IKKE KOMMET NOEN ANNEN TIL DETTE KORTET

Lenke til kommentar

Quote:

på 333 tillater det att jeg kjører 2T-3T-3T-7T

NÅR DET GJELDER BIOS ER DET VEL 1001 DET ER VEL IKKE KOMMET NOEN ANNEN TIL DETTE KORTET

Urgh! CAPS LOCK!!! :wink:

Oppdater alltid til nyeste BIOS _før_ du starter en slik tråd! 1002B3 er tilgjengelig på ASUS sin tyske FTP server!

-KJ

EDIT: Byggeren var før meg til mølla, ser jeg :wink:

http://www2.fellowship.no/forum/

[ Denne Melding var redigert av: jevel på 2002-10-26 17:41 ]

Lenke til kommentar

Snekker'n, det virker som om det er problemer med FTP serveren til asus. Derfor uploadet jeg biosen til slapps.com, så du skal kunne hente den på denne adressen

Da jeg ikke har dette hovedkortet selv, (enda?) er spendt på om det er noen endringer på denne biosen.

Edit: Pokker!! denne gangen var jevel før meg til mølla :smile:

Byggeren

slapps.com

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-26 18:55 ]

Lenke til kommentar

Snekkern:

Du nevnte at du hadde litt problemer med hk'et ditt fra starten av. Da er det trolig defekt. Og en annen ting er at du ikke får kjørt din cpu over 3.0

Jeg har maks ytelse på dette kortet. Den slår nesten msi på alle tester jeg har kjørt. Og minne er også veldig bra. Kan jo kjøre langt over ddr400 hastigheter på dette hovedkortet.

Jeg personlig kjører stabilt nå [email protected]. Da har jeg kjørt prime over 20 timer uten stopp. og enda lenger. den holder på forsatt.

Jeg tror du burde kontakte Komplett og få et nytt hovedkort. Hvis du får et annet som ikke er defekt vil du merke at ytelsen på dette kortet er meget høyt forhold til msi sitt.

Lenke til kommentar

Snodige greier dette her. Jeg har riktig nok P4B533-V enda, men mitt system greide iallefall 12.5 timer med Prime95 Torture Test uten error...og det var DDR380 2-2-2-5

Jeg kjører min 2.8 på 3.0 Ghz også. Prøver jeg høyere så får jeg error i Prime95. På 3150 Mhz så ligger jeg på 52C load, så temperatur er ikke problemet. Selv om CPU får masse volt, så kommer det error i Prime95.

Konklusjonen : Hovedkortet klarer ikke å levere STABIL nok strøm til prosessor.

Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...