TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Rumble er i dag en standard på dagens kontrollere på konsoll. Det overrasker meg at Sony ikke vil levere dette på PS3, selv om de har muligheten til det. Immersion tilbød seg å gjøre dette, men Sony avslo. Mest sannsynlg fordi de tapte rettsaken mot de. Det overrasker meg ikke om det ved et senere tidspunkt kommer en kontroller med rumble. Men å ikke ha det på kontrollen sin fra starten av er veldig dårlig synes jeg. Tviler på at det vil påvirke salget mye, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg tror nok Sony kommer til å selge bra selv om kontrolleren deres blir en triplesway istedenfor en dual shock. Kommer dog til å savne rumble i kontrolleren Lenke til kommentar
Averon Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Rumble er bra til bilspill, men også til første og tredje person skytespill. Tenk bare i et mørkt og dystert spill hvor den mystiske finden plutselig kommer stormende ut gjennom veggen like ved siden av deg med et brak samtidig som det rister som bare juling i kontrolleren GoW anyone? PS3 klarer seg nok fint uten, men det er synd at rettigheter skal komme i veien for en enda bedre spillopplevelse på PS3. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Husk at RATT til Ps3 kan fortsatt komme med force-feedback og rumble og whatnot . 6773882[/snapback] Ratt er ofte upraktisk. Man må ha en stol som er veldig lav men med høy rygg. Man må ha et bord i passe høyde for å feste rattet og man må plassere pedalene slik at man kan strekke ut beina og tråkke på pedalene uten at de sklir bortover gulvet. Sitter man med rett ben på en kjøkkenstol får man krampe foran på leggen etter noen timers spilling. De færreste har plass til en PetterSolbergRigg med dette i på stua så de fleste av oss må ta til takke med en håndkontroller. 6773906[/snapback] De som er enda gærnere har en stol fra høggern sveisa fast i en rigg Med platting til pedaler vinklet behagelig for å unngå kramper. Men er man glad i racing sim, så er man ofte villig til å gå the extra mile, som det heter. Uansett, 360 har som du sier både ruble og force feedback, så det er da ingen krise om ikke ps3 får det. GTR kommer nå til våren på 360 også, så da blir det bra. Og er man fan av bilspill har man ofte en pc til den jobben. Der er force feedback implementert hvertfall. Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har klart meg i en mannsalder uten rumble, og jeg tror ikke det vil være så vanskelig å være foruten. Jeg er klart av den formening at ratt er tingen. Om man kjøper en konsoll KUN for bilspill, kjøper man da for svingende ett ratt også.. Realismen man har med et godt FF - Force Feedback ratt (den rumbler med å trikse med FF), unner jeg alle.. Man snakker om å få alt uttav spillet her.. Ratt er ikke den samme investeringen den var før i tida, er den vel? 6773949[/snapback] Å spille racing spill uten force feedback er som å se film med fjernsynet slått av mener jeg. Som du ganske riktig sier, et DFP ratt koster vel i disse dager under tusen kroner, og det rattet kan brukes både på ps2 og pc, så lenge du har standard logitech drivere på maskinen. Og det er vel gratis å laste ned? Det finnes selvsagt uhyre dyre løsninger, men det er strengt tatt ikke noe mannen i gata trenger å tenke på. Da skal man være temmelig over snittet hekta på sim. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Snip Blir litt som Itavisen det der. Vi pøser på med et Ûberannonse venlig design for å dra inn mest mulig PENGER. Sony vil spare PENGER ved ikke å bruke rumble som folk vil ha. Begge to kommer garantert til å miste MASSE kunder pga kortsiktig tankegang når det gjelder PENGER! 6773937[/snapback] Det er litt korttenkt det der. Sony ble saksøkt av et firma som innehar en rekke med patenter for håndkontrollere. I the land of opportunity er det big business dette å saksøke hverandre. Sony hadde muligheten mellom å betale en godgjørelse for den grad de hadde benyttet patenten eller å gå rettens vei. De valgte å gå rettens vei og tapte. Microsoft valgte den andre veien ved å settle det hele og å betale royalties til disse 'rumbleoppfinnerne'. I enkelte tilfeller er det best å ligge seg flat og i andre er det ikke. Problemstillingen er forøvrig at slike lykkejegere som dette er det amerikanske samfunn smikkfullt av. Gir du et inntrykk av at de kan få lillefingeren din, tror jeg både du og dine ansatte før eller siden knapt kan fingertelle til to.. Det har jo dukket opp patenter i søkk og kav i etterkant, både på wiimoter, tilt sensorer, fjærbelastede knapper og gudene vet ikke hva. Sony frontet, og gjorde en klar melding om at de ikke vil være med på denne særamerikanske formen for utpressing. Det gjorde de rett i, rumble eller ikke rumble. At det skal sitte en sur amerikaner som en igle og detaljstyre hva man skal ha i en konsoll, og tjener seg styrtrik på det attpåtil, synes jeg svært lite om. Da for man heller la være, og heller gi et signal på at nei du, dette er vi ikke med på.. Det er i alle fall mitt personlige syn på saken. EDIT: Legger til en liten Wikisnutt: While Microsoft settled out of court, purchasing a 10% share in the company, Sony continued to defend the case. Their defence centred on an earlier force feedback controller patent, the use of which Sony licenced from Logitech during 1998. Sony lost and was required to pay considerable retroactive royalties (approximately $91 million) to Immersion, for the seven years that the Dual Shock controller had been on the market, and suspend the sale of the controllers in the United States (including all PlayStation and PlayStation 2 console packages containing them). Sony appealed this decision and lost again. Hadde du hatt lyst til å kjøpe noe av noen som hadde tynt lommeboka di så skamjævlig? 6774036[/snapback] Fint med et skikkelig svar! Er det ikke slik at amerikanske patenter gjelder i USA? Kunne ikke Sony glatt ha unngått dette ved at man kjøpte ps3-konsollen i usa og at det med spillet fulgte med en voucer som tilbød Rumble-kontrollere for CAN$1? Dvs at alle som bodde i USA måtte ha sendt en vourcer til Canada og på den måten kjøpt kontrolleren derfra. Da hadde man jo i prinsippet kjøpt disse kontrollerne i Canada og fått dem sendt til USA. I Canada gjelder vel ikke alle amerikanske patenter eller hva? Hadde seff. kosta noen kroner i frakt. Finnes det noen internasjonal organisasjon som har oversikt over alle patenter? Må jo være håpløst å vite hvem som har funnet opp hva på tvers av landegrenser og kulturer. Hvorfor inngår de ikke et forlik? Da blir det en vinn vinn situasjon for begge parter. Imersion får noen kroner og Sony blir fornøyde. Leste forresten i avisa at en del organisasjoner begynner å bli bekymret over at man ta patenter på generelle kjente metoder. Dvs hvis en her på boardet har laget en smart programsnutt og lagt den ut på nett UTEN å ta patent på den kan en amerikansk PatentHai ta patent på denne programsnutten og således eie den slik at dens oppfinner selv ikke har lov til å bruke den. Hvor ligger logikken? Var det ikke et norsk firma som hadde patent på følgende :"Å kjøpe varer eller tjenster over internett?" Mener filmweb ble saksøkt av det firmaet og inngikk et forlik. Snart blir man vel saksøkt hvis man sitter på dass og driter og samtidig leser avisa. Enten drite eller avis. Ikke begge deler. Patentet eies av MoneyForNothing Inc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå