PowerZone Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har et 'luksus' problem... Har en server som brukes kun til overføring av filer, hva kan jeg kalle den?? Har tenkt på FTP, men den brukes ikke til noe FTP direkte. Bruker i hovedsak dc++, torrent og lan Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tenker du på om du skal kalle den: "WEB", "FTP" eller "Fileserver" eller tenker du på om du skal kalle den: "Pluto", "Jesus" eller "Mars"? Hvis det gjelder det førstnevnte ville jeg satset på Fileserver. Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Det var det første alternativet jeg tenkte på ja. Problemet blir at jeg allerede har en fileserver. Grunnen til at jeg har to er enkelt å greit at fileserveren har mange disker, ergo mye varme og nødvendigvis støy. 'nedlastings' maskinen er meget støysvak hvor alt av vifter er justert til minimum støy, samt en meget stillegående samsung disk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Så hva med "Download-server"? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 banankakeerdaarlig Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 "server-meget-støysvak-hvor-alt-av-vifter-er-justert-til-minimum-støy-samt-en-meget-stillegaaende-samsung-disk" Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har selv navn på serverne som "Rutern" og "Thisisnotalegalserver"(download og filserver) Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Mange lure forslag her...hehe Kom egentlig på et forslag selv nå.. FTS - File Transfer Server Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg kaller min server for Phantom, og mastermaskinen for Angelina Har en kompis som har russiske navn på alle maskinene han har. Boris osv. Endret 31. august 2006 av Howard B Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg bruker navnene på Egyptiske guder Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 På jobb bruker vi navnet på store oppfinnere og fysikere. Hvis det er film du lagrer, hva med å kalle den etter noe i filmindustrien? F.eks Steven Spelberg, Stanley Cubrick eller hvem du måtte like. Eller bare "motorveien" ettersom det er en del nettrafikk som går gjennom den. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Personlig bruker jeg alltid gudenavn. Hva med f.eks. Odin? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Personlig bruker jeg alltid gudenavn. Hva med f.eks. Odin? 6775417[/snapback] Hvilken gudefamilie bruker du? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 tja.. velge seg et navn til en server er jo alltid morsomt. Hva med å kalle den for noe kort og godt, og avslutte det med SRV. Da vet du jo iallefall hva det er snakk om. FILSRV er jo en grei forkortelse. MYPUNKDFILSRV f.eks... brutalfilsrv bananfilsrv kjempegøy Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg har GANDHI med meg på skolen. Dama har med KASPER. Hjemme sitter MANDELA og sturer sammen med GREG og SAS. SAS er ikke så pratsom akkurat nå, han fikk vondt i datamagen og måtte fjerne OS disken med et lille ingrep i helgen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Personlig bruker jeg alltid gudenavn. Hva med f.eks. Odin? 6775417[/snapback] Hvilken gudefamilie bruker du? 6775430[/snapback] Bruker utelukkende guder fra den norrøne mytologien. Loke (filserver som er kjent for å loke noe jævlig til tider) er desverre syk i OS-disken sin akkurat nå, men Balder (lappisen) er frisk som en fisk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Bruker i hovedsak dc++, torrent og lan 6773806[/snapback] Da skal den selvfølgelig hete P2P! Endret 2. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg har to PCer. Den svarte heter Hal, den hvite heter Alex. De er rimelig vrange, begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå