snarius Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hvilken burde jeg velge? DENNE eller DENNE? EDIT: Nettopp begynt på videregående. Endret 3. september 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
henxp Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Texas Instruments varer leeenngggeee, anbefaler paa det sterkeste, faren min hadde en som han hadde paa videregaaende, den hadde jeg til jeg kjopte en ny en med bedre minne. Texas instruments funker godt med spill ogsaa ... Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hadde Texas selv. Fornøyd. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det spørs vel helt hva skolen din bruker. Hvis du ikke bruker den samme som undervisningen foregår på, må du lære deg det selv, noe som kan være ganske stress... Lenke til kommentar
AOe Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Bruker selv casio, og er fornøyd med den... :S Lenke til kommentar
kokos Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Bruker selv casio, og er fornøyd med den... :S 6777177[/snapback] Jeg har også casio. Den fungerer bra, og er ganske lett å bruke. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Casio er nok litt (eller en god del) tregere enn Texas, men Casio er kanskje hakket mer brukervennlig og enklere enn Texas. Men du bør velge den som størsteparten av klassen har (eller den som læreren din kan best) slik at du kan få best mulig hjelp. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hmm. Takk for alle svara. Men akkurat de to kalkulatorene jeg linka til. Er det noen som har erfaring med akkurat de modellene? Lenke til kommentar
mariux Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg har veldig god erfaring med Texas I, og det virker på meg som om flertallet av vgs. bruker den, men det som egentlig er interessent er hva skolen _din_ bruker. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Er det ikke skolen som foretar dette valget, dvs. kommer med en anbefaling siden de kun gir opplæring på den ene modellen? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm. Takk for alle svara. Men akkurat de to kalkulatorene jeg linka til. Er det noen som har erfaring med akkurat de modellene? 6783648[/snapback] De aller fleste kjenner bare til én av dem siden det vanligste er at det brukes samme kalkulator på hele skolen. De aller fleste har derfor ikke mulighet til å veie dem opp mot hverandre. Det eneste jeg vet er at Texas er raskere enn Casio. Jeg har også en mistanke om at Texas er litt vanskeligere å sette seg inn i (Casio er mer "barnevennlig"). Uansett hva vi sier her bør du kjøpe den som skolen anbefaler eller den som er i flertall i klassen. Lenke til kommentar
meron Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har den Casio kalkulatoren, ikkje noko problem med den. Kjøpte den fordi den som blir brukt av skulen. Veit ikkje korleis Texas kalkulatoren fungerar, men læraren vår sa at den var betre, men det var Casio som blei brukt. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 I og med at jeg ikke har brukt Casio før så kan jeg ikke si hva som er best, men du burde bruke den kalkulatoren som læreren din bruker. Og det burde være Texas... Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ikke kjøp Casio CFX-9850GC den er kjempetreg og har en ubrukelig skjerm. Hvis du skal ha Casio, kjøp heller Casio fx-9860G SD. Dette er en mye bedre calkulator, mye kjappere og bedre skjerm. Jeg har begge typer. Har ingen erfaring med Texas, men på Texas må du legge inn program for å løse 2grads ligninger, mens Casio har program for 3grads ligninger. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Ikke kjøp Casio CFX-9850GC den er kjempetreg og har en ubrukelig skjerm. Hvis du skal ha Casio, kjøp heller Casio fx-9860G SD. Dette er en mye bedre calkulator, mye kjappere og bedre skjerm. 6793403[/snapback] Ja, 9850GC er ganske treg. Ihvertfall når det kommer til likninger, grafer, g-solve og derivasjon, men det går greit hvis man er tålmodig og bruker den på den mest effektive måten.Skjermen er helt grei til en kalkulator å være. Det er jo ikke snakk om en high-end pc-skjerm. Hvis man justerer fargene og kontrasten skikkelig ser det helt greit ut. Husk på at 9860G SD faktisk er 500 kroner dyrere. 9850GC ligger rundt 1000 kr, og 9860G SD ligger rundt 1500 kr. (på skoletilbud nå) Bruken av Casio FX9860 kan prøves i denne kalkulatoren. Endret 3. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Jeg har brukt Casio, og har vært godt fornøyd med den. Vi fikk vite på forhånd hvilken modell vi skulle kjøpe, og det er den læreren brukte. Det var et par i matteklassen som hadde texas kalkulatorer, og de sleit litt mer med å finne ut funksjoner som læreren bare visste hvordan fungerte i Casio. Så du bør kjøpe den kalkulatoren læreren anbefaler, og kan med. Endret 9. september 2006 av Noteknekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå