Gå til innhold

erfaring med Runar Tronstad?

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt Canon 17-55 2,8f IS, solblender og et hoya polariseringsfilter.

Men fikk UV filter og ikke polariseringsfilter :(

Han kjøper gjennom en grossist i USA og sier jeg må sende filteret til USA før jeg får pengene igjen for filteret ...

Dette er noe jeg ikke har lyst til, forsvinner f.eks filteret i posten sitter jeg ikke igjen med noe.

Tips om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor henger du ut personen på foto.no og her?

Norsk forbrukerkjøpslov gjelder mellom selger og kjøper, altså mellom deg og mottakeren av pengene. Hvis personen du nevner er mellommann må du selvfølgelig henvende deg til USA, men er han selgeren, er det han du skal forholde deg til.

Les kjøpsloven på lovdata.no - der finner du svaret.

Å sende det til USA skal uansett ikke koste deg noe, dermed er det ikke problem å sende internasjonal-rekommandert.

Lenke til kommentar
Hei

Har akkurat kjøpt Canon 17-55 2,8f IS, solblender og et hoya polariseringsfilter.

Men fikk UV filter og ikke polariseringsfilter :(

Han kjøper gjennom en grossist i USA og sier jeg må sende filteret til USA før jeg får pengene igjen for filteret ...

Dette er noe jeg ikke har lyst til, forsvinner f.eks filteret i posten sitter jeg ikke igjen med noe.

Tips om hva jeg bør gjøre?

6773623[/snapback]

Nå aner jeg jo ikke hvordan dette funker, men med forbehold om feil så høres det jo ut som om du har handlet direkte med denne godeste Tronstad, som på sin side har handlet med grossisten i USA. I så fall er det selvsagt hans ansvar å sørge for at du får de varene du har betalt for. Du skal jo ikke måtte bry deg om hvor han får sine varer fra som han selger videre.

Lenke til kommentar
Hvorfor henger du ut personen på foto.no og her?

6775793[/snapback]

Er det noen forskjell på denne personen og en hvilken som helst annen aktør i fotobransjen i Norge? Ser stadig vekk at andre butikker og forhandlere blir omtalt, både positivt og negativt. Med forbehold om at vedkommende opptrer som selger, så må han også regne med og tåle å bli omtalt på forum som Akam og Foto.no.

Om han opptrer som selger er det som det blir sagt tidligere, revnende likegyldig hvor han får varene sine fra. Han må forholde seg til norsk kjøpslov, og du skal ikke selv begynne med å returnere produkter for egen regning til hans grossist i USA. Ta kontakt med vedkommende og rydd opp i saken, regner med han ikke er spesielt interessert i tråder som dette på nettet heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...