golfken Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Som topic sier så liter jeg med å få bilen i gir. åå tenker mange dette har vært tatt opp flere ganger. Men ikke dette problemet som jeg kan se. Jeg hadde 4 trinns kasse i, etter at denne ikke vil i gir og det virket som det vare noe tull inni med trykkstangen. Skiftet jeg like godt girkasse til 5 trinns kasse. Når jeg hadde av kassen tok jeg av svinghjulet og lamellen og sentret denne på ny. Eneste jeg ikke tok av var trykkplaten, iogmed at denne så fin ut. Når jeg nå har fått i 5 trinns kassen som selger garanterte fungerte.Får jeg den fortsatt ikke i gir.Etter justeringer på wiren. Når jeg fks river den i revers (med clutchen inne) og slepper håndbrekket begynner den å trille.og slipper jeg ut pedalen dør bilen. Med andre ord den vil ikke fri. Er det noen her som har en anelse eller har hatt lignende problem? kan det være trykkplaten som er av merket sachs (eller kjøpt på Meca det nye merket) og 2 mnd gammel. Mvh Weeds Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Prøv å stramme Clutchwire. Vet ikke hvordan bil du har, men på min så virka ikka autostramme-greia bak/over pedalen helt 100% så jeg hjalp den for hånd. Kan være det samme som er problemet ditt at du ikke får "trykt clutchen helt inn" på grunn av slakk clutchwire. Lenke til kommentar
golfken Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har wiren helt på max kan du si. så den er på det strammeste går ikke ann å bevege friarmen på girkassen. bilen det er snakk om er en Golf2 det er ingenting bak pedalen bare å feste å tut å kjør Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Ok da er det nok clutchen som er problemet, Den vil bare ikke frie ut, vanskelig å si, men tror du børe se på den og evt. bytte den hvis det er noe synlig galt med den. Sett bilen i gir og trykk på clutchen så starter du og ser om den da vil hoppe framover eller stå stille med clutchen inne, Lukter det da svidd clutch så prøv en gang til etterpå, da er det enten bedre eller værre Lenke til kommentar
golfken Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har testet dette. Lamellen er nokk grei den vil bare lage problemer med sluring.vil altids fri. så lenge splinesen ikke er helt på tyne noe den ikke var. men spørsmålet her er om det der trykkplaten som har tatt kveld ? den så fin ut men kan være noe kødd med fjærene? Lenke til kommentar
golfken Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ingen som har en teori om hva dette kan være ? Noe jeg kan teste før jeg hiver ut kassen igjen ? Lenke til kommentar
jallar8 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Høre ut som om girkassa har låst seg imellmo 2 gir..du får den verkene i rev eller noen andre gir??Du har ikke vært å justert giroverføringa (visst det er det da))) .For visst bilen kveles,er det som oftest girmoffa som har kilt seg imellom 2 gir Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Brukte du giroverføringa fra 5trinns kassa eller 4 trinns kassa? Er et lite hvit plaststag på girkassa som er forskjellige på 5\4 trinns kassene, mener det på 5trinns er kortere. Lenke til kommentar
golfken Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Ja har byttet plaststaget mellom overføringen og kassa! Det står "5 gang" på denne og den er kortere enn 4 gang staget. Jeg har fått til kassen nå. Det var trykkdiscen som var tatt kveld så jeg hev på den gammle trykkplaten! Noen her som vet om det er mulig og bare fjerne plastdekselet nedi med girstanga slik at stanga går helt bort til høyre ? eller må jeg skifte hele girstang skåla, for å få 5 gir ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå