jon_h Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Har nettopp kjøpt Olympus C-4000 kamera, og er fornøyd. Problemet er at jeg ikke kan overføre bildene til PCen! Sitert fra manualen: "Users running Windows ME/2000/XP and using a storage-class (auto-connect) USB camera can skip this section, since the USB driver is automatically installed when the camera is recognized by the computer." I Win98 fungerer alt, trengte ikke engang installere noen drivere! Kameraet kom opp som en flyttbar stasjon, men ikke i Win2K. Maskinen finner kameraet, men hvordan få tilgang til bildene? Må jeg installere 'USB Storage Class' drivere, og hvor finner jeg i tilfelle det? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Storage-class (auto-connect) USB camera, er en egenskap ved kamera, og ikke et program. Det du må sjekke, er om ditt kamera er et 'storage-class USB kamera'. Men i manualen, må det jo et eller annet sted stå en beskrivelse på hvordan du får bildene over på PC'en? _________________ Knut Skarsfjord [ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-10-26 18:03 ] Lenke til kommentar
jon_h Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Foran på kameraet står det USB Auto-Connect. Det jeg synes er rart er at det fungerer greit i Win98 uten at jeg installerer noe (i manualen står det at jeg må installere usb driveren...), og at det ikke fungerer i Win2K (i manualen står det at driveren installeres automatisk...). Skal det ikke komme opp som en 'flyttbar disk', som det gjør i Win98? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Gjør det enkelt: Installer Windows 98 i tillegg til Win2000. Under bootingen velger du OS. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Skal det ikke komme opp som en 'flyttbar disk', som det gjør i Win98? Jo... MLW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Prøv ditt kamera på en annen PC med 2000 eller XP først. Prøv en annen USB-enhet, og se om den virker på din PC. Jeg har brukt flere Olympus både på 2000 og XP, og det virker alltid fint. USB på Win98 kan være en mer blandet fornøyelse, spesielt dersom man ikke installerer de riktige driverne på nøyaktig riktig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå