chrlod Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei. Fikk nettopp min nye harddisk, så tenkte det var på tide å reformatere den gamle. Trodde dette skulle gå smertefritt, men da jeg var ferdig med Windows (XP 32-bit eng) installasjonen og skulle installere driverne skjedde det noe. Brukte driver CDen som fulgte med PCen. Installasjonen begynte med å installere chipsettet (tror jeg) men det tok ikke lang tid før det klikket. PCen rebootet, men nå ville ikke driver CDen starte ijen. Forsåvidt ingen andre CDer heller. Prøvde da å boote fre Windows CDen ijen, men heller ikke da var det noen reaksjon fra DVDbrenneren. (den går fint inn/ut, men det virker ikke som den spinner) Fra "My Computer" viser det at det ikke er noen CD satt i. Fikk så omsider installert USB drivere via diskett. Fra USBen fikk jeg installert nyeste drivere og oppdatert brennerens firmware. Heller ikke nå ble det noen forandring. Har også prøvd med backup BIOS. Aner ikke hvordan jeg nå skal få liv i DVD-brenneren slik at jeg kan få fortsette. Noen som har tips/råd? BTW, finner heller ikke den nye harddisken (intern), har formatert den men den viser ikke i disk manager Noen som har løsning på dette? Hvis det skulle være av betydning er den aktuelle hardwaren: Hovedkort: Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 DVD-brenner: NEC DVD RW ND-3520A Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei! Sjekk at harddisken og DVD-brenneren er riktig tilkoblet. Eventuellt test de ut på en annen pc. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 De er riktig tilkoblet ja, har ikke rørt dem siden før jeg formaterte, da funket alt fint. Rett etter oppstart blir det forresten også spurt etter 'NVIDIA nForce Networking Controller Disk 1' Regner med dette er driver CDen, mn får jo ikke kjørt den. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Har nå fått testet med en annen CD-ROM og det funket utmerket. Prøvde etter på med DVD-brenneren men opplevde de samme problemene. Trekker derfor konklusjonen at DVD-brenneren er død! Tipper det var derfor det klikket under installasjonen av driverne. Regner da med at tidspunktet da dette skjedde var tilfeldig. Noen som tror noe annet? Har ikke hatt anledning til å teste DVD-brenneren i en annen PC. "Fant" også harddisken ijen, prøvde en annen SATA ingang, så funket alt. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) OK, fikk nå testet den i en annen PC. Samme skjedde der. Kan vel ganske sikkert si den er død da. Merkelig tidspunkt Endret 31. august 2006 av chrlod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå