sedsberg Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Har en typisk verandadør med fastmontert lås innvendig. Går det an å få kjøpt lås med utvendig nøkkel til slike dører? Har aldri sett det selv noe sted. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det finnes det til verandadører. Vi har ikke det på verandaen, men på vaskeroms-døren som er identisk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Lovende! Hvem har slike? Montér, byggeriet etc? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har ikke peiling, huset våres ble bare bygget av et byggefirma for 6 år siden. Men det burde ikke være noe problem å finne dette hos en låsesmed/byggmaker o.l Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hør med en snekker, de har peiling på slikt Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Hør med en snekker, de har peiling på slikt 6778186[/snapback] Eller en låsmester. Snekkere har vel ikke nødvendigvis peiling på slikt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Snekkere pleier vel ikke å kontakte en låsmester hver gang en vanlig terassedør skal settes inn, så de vet vel for det meste hvor man får tak i sånne vil jeg tro... Uansett, ser poenget Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det er vel ikke snekkerene som pleier å velge ut terassedørene heller da Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Hos pappa har vi verandadør som låses med nøkkel. Denne nøkkelen kan da også brukes utenfra. Du kan jo bare se på forskjellige dører? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Det er jo en smal sak å sette inn en sylinder i eksisterende dør, slik at du kan bruke nøkkel?... I tillegg kan du få låssmeden til å ordne låsen slik at lamellene passer til eksisterende nøkler, og dermed kan du bruke samme nøkkel til verandadøra som du gjør til hovedinngangsdøra. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Jeg har sett at en vanlig låsesylinder (typen som brukes i ytterdører) ikke vil passe. Men jeg tenker jeg fyker rundt og spør på byggesjapper om de har noe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ja de hadde peil de! Var hos byggeriet hvor en fyr viste meg noen låser. Jeg fant en som så ut til å passe og spurte om den ville gå inn. (Viste ham bilde av låsen jeg har). Jeg mente den ville passe mens han bastant sa at den ikke ville passe. Jeg kjørte så to mil til Jernia hvor jeg også spurte en. Han fant fram AKKURAT den samme låsen som jeg så på hos byggeriet og sa den skulle passe. Kom hjem og monterte og den passa perfekt. (Helt vanlig Trioving dør-lås til vanlig ytterdør). Eneste jeg mangler nå er en forlenger til låsesylinderen og lengre bolter. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 sedsberg: Hva var det jeg sa? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 Ja det var lett å montere, men det var ikke innlysende at Trioving-lås ville passe. Noe folka på Byggeriet var overbevist om. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Det er vel ikke snekkerene som pleier å velge ut terassedørene heller da 6791223[/snapback] nei, men det er vi som monterer dei BTW: det er fult mulig å skaffe seg en slik lås til utvendig bruk, du skrur opp, og fester på en sylinder på utsiden. gjort på 5 minutt kontakt som sagt over, enten en tømrer, låssmed, byggmix ol. dei vet svaret garantert. Endret 10. september 2006 av Vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå