Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Finnes det utvendig lås til verandadører?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en smal sak å sette inn en sylinder i eksisterende dør, slik at du kan bruke nøkkel?... I tillegg kan du få låssmeden til å ordne låsen slik at lamellene passer til eksisterende nøkler, og dermed kan du bruke samme nøkkel til verandadøra som du gjør til hovedinngangsdøra.

Lenke til kommentar

Ja de hadde peil de! Var hos byggeriet hvor en fyr viste meg noen låser. Jeg fant en som så ut til å passe og spurte om den ville gå inn. (Viste ham bilde av låsen jeg har). Jeg mente den ville passe mens han bastant sa at den ikke ville passe.

Jeg kjørte så to mil til Jernia hvor jeg også spurte en. Han fant fram AKKURAT den samme låsen som jeg så på hos byggeriet og sa den skulle passe. Kom hjem og monterte og den passa perfekt. (Helt vanlig Trioving dør-lås til vanlig ytterdør). Eneste jeg mangler nå er en forlenger til låsesylinderen og lengre bolter.

:D

Lenke til kommentar
Det er vel ikke snekkerene som pleier å velge ut terassedørene heller da ;)

6791223[/snapback]

nei, men det er vi som monterer dei :)

BTW: det er fult mulig å skaffe seg en slik lås til utvendig bruk, du skrur opp, og fester på en sylinder på utsiden. gjort på 5 minutt :)

kontakt som sagt over, enten en tømrer, låssmed, byggmix ol. dei vet svaret garantert.

Endret av Vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...