robiwan Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Sorry for litt dårlig emne tittel, men here it goes: Jeg ønsker å importere alle kastettene jeg skal bruke i et prosjekt i offline(dårlig) kvalitet, for så å redigere dem. Også gjøre den ferdig klippet filmen i Online(best) kvalitet. Er dette mulig i Adobe Premier Pro, og hvis ja hvordan? Mener å ha lest at i Premier Pro hadde mulighet for å legge inn hele tapen og lage klipp av denne som egentlig bare er linker i "hele" klippet, stemmer det og hvordan gjør man i så fall det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg ønsker å importere alle kastettene jeg skal bruke i et prosjekt i offline(dårlig) kvalitet, for så å redigere dem. Også gjøre den ferdig klippet filmen i Online(best) kvalitet. Er dette mulig i Adobe Premier Pro, og hvis ja hvordan? Skal ikkje seie heilt sikkert, men eg trur faktisk ikkje det er mogeleg. Søk i hjelp etter capture, og sjå om det står noko der. Mener å ha lest at i Premier Pro hadde mulighet for å legge inn hele tapen og lage klipp av denne som egentlig bare er linker i "hele" klippet, stemmer det og hvordan gjør man i så fall det?Nei, trur ikkje det, men det kan dele opp i mange filer om ein haker av for scene detection. Då vil det verte starta ein ny fil kvar gong det er eit brot i klokkeslettet, som vert tatt opp på tapen. (Det vil seie, kvar gong du har slutta å filme.) Du kan lage sokalla "offline files", ved å logge klipp. Det gjer ein og i capture-vindauget, og går ut på å skrive ned start-tidskoden og slutt-tidskoden for kvart enkelt klipp på tapen du skal ha med, og trykke "Log clip", eller kva det står. Desse kan so overførast i eit med ein batch capture (trur eg). Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Hmmm... Syns det er rart at man ikke kan redigere i offline kvalitet, sparer jo mye plass på dette... Vet du om andre programmer du vil anbgefale som har denne funksjonen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ja, ein sparer mykje plass, men i det siste har lagringsplass vorte so billeg at det sjeldan er eit problem. Om det er grunnen til at det ikkje er inkludert kan eg ikkje seie, men det kan vere. Eg har dessverre ikkje oversikt over kva program som kan dette. Las ein stad at Pinnacle Studio kunne det, men med tanke på alt eg har lest om det, so vil eg ikkje anbefale det... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 http://www.scenalyzer.com/ Programmet lar deg raskt scanne og velge hvilke klipp som skal overføres. Anbefales! Lenke til kommentar
avo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kjenner ikke alle konsumentprogrammene, så jeg vet ikke helt hva de kan gjøre, men Avid Xpress Pro og oppover kan i alle fall gjøre dette uten problem. Dvs - ikke altid helt ut problem, for om du bruker et kamera som spiller hender det at det blir litt krøll når du skal digitalisere til online. Mange små klipp som skal inn, mye spoling og ofte sliter kameraet med å finne rett TC. Nesten alt av proff redigering foregår på denne måten, så alle litt større redigeringsløsninger håndterer dette. /Avo Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Veldig mange gjør "dødssynden" ved å avbryte en tidskode også, ved at man f.eks ser et klipp og starter nytt opptak litt etter at første opptak var ferdig. Da starter tidskoden på 0 igjen, og det blir umulig for datamaskinen å vite om det er tidskoden i opptak 1 eller 2 som er den riktige. Løsningen er å kjøre alle tapene i opptak én gang først, for å legge tidskode på hele tapen (bare sett kamera i opptak med linsedekselet på og la den stå på til slutten av tapen). Da får man en uavbrutt tidskode på hele tapen. Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Som allerede nevnt av flere så er det gode grunner til at kun dyrere/mer proff programvare har dette. Tidskoden MÅ være uten brudd UTEN UNNTAK ellers vil ikke dette fungere. I tillegg tar DV video ikke så ekstremt med plass i forhold til der man faktisk gjør ting helt offline fordi feks. ukomprimert HD tar 850gb i timen...og krever noe sinnsvakt med ressurser for å redigere. Hardisker er blitt å billig at det er like greit å kjøpe flere enn å kragnle med taper som har TC brudd ved offlinebruk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå