ChLi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei, Har kjøpt ny pc idag og har kun trådløst nett hjemme. Når jeg prøver å koble til nettet ser det ut som maskinen kobler seg til, det står tilkoblet og signalstyrke osv. Problemet er at det ikke er mulig å koble til internett... Jeg får heller ikke pinget noen nettsider. Jeg er med andre ord tilkoblet det trådløse nettet, men kommer ikke videre til internett. (tror jeg). Hva er galt?? h-Christian Lenke til kommentar
patric Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Får du ip-adr. fra ruteren? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Eller får du kontakt med ruteren(skrevet ip-adressen i adressefeltet)? Lenke til kommentar
ChLi Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Eller får du kontakt med ruteren(skrevet ip-adressen i adressefeltet)? 6773216[/snapback] Får tildelt ip-adresse, men får ikke sjekket om det er kontakt med ruter, for jeg vet ikke adressen. Nettverket er nemlig ikke mitt... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er det "trådløse nettet" koblet til noe (modem/ruter fra en internettleverandør) eller er det internettleverandøren din som har gitt deg et trådløst aksespunkt/ruter? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Får tildelt ip-adresse, men får ikke sjekket om det er kontakt med ruter, for jeg vet ikke adressen. Nettverket er nemlig ikke mitt... 6773291[/snapback] Det kan være sikret! Sjekk med eieren av nettverket. Slik du formulerer deg virker det som om du ikke har lov til å benytte nettverket! Hvilken IP-adresse får du tildelt? Lenke til kommentar
ChLi Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Får tildelt ip-adresse, men får ikke sjekket om det er kontakt med ruter, for jeg vet ikke adressen. Nettverket er nemlig ikke mitt... 6773291[/snapback] Det kan være sikret! Sjekk med eieren av nettverket. Slik du formulerer deg virker det som om du ikke har lov til å benytte nettverket! Hvilken IP-adresse får du tildelt? 6774064[/snapback] Nettverket bruker WEP nøkkel, han jeg leier av har satt opp for flere leiligheter og jeg veit ikke hvor ruteren er.. Så jeg har lov til å bruke nettet Nå ser det derimot ut til at det plutselig begynte å fungere. Tror det kan ha vært noe i oppsettet av Norton, uten at jeg helt er sikker på hva jeg endret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå