Gå til innhold

en rar laptop feil

Quir0

Anbefalte innlegg

laptopen til naboen min har problemer med tastaturet og trådløse nettverket.

det er en fujitsu siemens amilo ett eller annet.

med tastaturet så funker noen av knappene og noen ikke sånn som fcx og ikke pilene.

noen som vet noe om det?

det er ikke sølt noen ting på det.

og på det trådløse nettverket så var jeg på nettverket en gang og så gikk det ikke mer.

hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt lett å skjønne spørsmålet, men du har ikke trykket ned numlock tasten? Da vil noen av tastene oppføre seg som num-pad'en på et "vanlig" tastatur. Vet ikke hvor numlock tasten er på en Fujitsu-Siemens, men på min Dell er den helt øverst på tastaturet.

Nettverksspørsmålet har jeg dessverre ngen forutsetning for å svare på.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

Ang. tastaturet så tror jeg ikke det har noe med numlock å gjøre. Hadde den vært aktivert hadde ikke tastene du skriver om vært "påvirket".

Jeg ville tatt av (forsiktig) tastene og blåst vekk evt. støv og sprutet litt Jif Universal på noe tørkepapir og renset. Det skal hjelpe i mange tilfeller. Etter lang tids bruk samler det seg mye støv/smuss/smuler i tastaturet som kan medføre trege taster eller at de ikke fungerer i det hele tatt.

Tråløst: Er Servicepack 2 installert? Hvis ikke, installer den. Den retter på endel "bugs" med tråløst nettverk. Utenom det ville jeg lastet ned og installert siste driver for det tråløse nettverkskortet samt evt. ny firmware til den tråløse routeren.

Ofte kan det også hjelpe å bruke et PCMCIA tråløst kort istedet for enkelte som er "innebygd" i maskinen (MiniPCI-interface).

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...