Gå til innhold

Øke oppløsning utover "maks"

svamp

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny bærbar PC. Denne har en 15" XGA-skjerm.

Jeg trodde selvsagt at denne skjermen ville ha normal maks. oppløsning, men når jeg startet den for første gang i dag finner jeg til min forskrekkelse ut at maks. oppløsning er 1024x768.

Det er ubrukelig. Jeg blir kvalm bare av å ha Opera åpent.

Er det noen mulighet for å krympe allting slik at jeg kan "imitere" høyere oppløsning?

Har forsøkt å "tvinge" oppløsningen opp gjennom skjermkortprogrammet, men da blir alt bare mye større og flyter ut av skjermen.

Dette var ikke noe jeg tenkte på i det hele tatt når jeg så etter ny laptop - regnet da med at alle nye pcer hadde brukbar skjerm.

Tips eller forslag?

Edit: Har satt ned skriftstørrelse og ikonstørrelse til 90% av opprinnelig størrelse gjennom en eller annen tilgjengelighetsfunksjon i windows, men fremdeles er startlinjen altfor stor og nettleseren er ekkel :(

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøler du, så bytter du fort som fy. Ikke verre enn det. Du kan muligens kjøre en virtuell oppløsning (du nevnte "flyter ut av skjermen). Noen skjermkort tillater også skalering, men det blir ikke bedre av den grunn ettersom man tar en høy oppløsning og skalerer ned.

Jeg ville byttet øyeblikkelig hvis du nølte, 1400x1050 er mer normalt for 4:3 laptopper og forskjellen stor.

EDIT: Ustabilt forum (ikke få gangene det siden overgangen til Diskusjon?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...