Zpac Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har kjørt en test med 1 gb elixir minne, da fikk jeg 14 000 poeng på 3d mark 03. Når jeg satt inn 2 gb ocz platinum minne istedet for elixir minne får jeg samme resultat. Er det noe feil med brikkene eller noe sånt? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har kjørt en test med 1 gb elixir minne, da fikk jeg 14 000 poeng på 3d mark 03. Når jeg satt inn 2 gb ocz platinum minne istedet for elixir minne får jeg samme resultat. Er det noe feil med brikkene eller noe sånt? 6772323[/snapback] Se for deg følgende: Du har to stk biler. Begge er like raske, er like kule og kan kjøre like fort uansett. Den ene har et stort bagasjerom, mens den andre har et lite. Den med et lite bagasjerom vil da ikke kunne romme (les: RAM) like mye som den andre bilen. Ser du hvor jeg vil hen? Det er ikke like bænkers at du med med minne får en raskere maskin. Om du skal se effekten av 2GB minne, så foreslår jeg at du tar for deg utviklerprogramvare, decoder et par filmer og stresstester maskinen med en minnetest av et eller annet slag. Da ser du utslaget av mye RAM. 1GB el 2GB til dagens maskiner med windows og vanlig bruk kan ikke settes opp mot hverandre i en ren ytelsestest. Konklusjon: Det er neppe noe galt med RAMen din. Men jeg kan si deg en ting: Jeg har mest sannsynlig samme type brikker som deg, OZC, og er kjempefornøyd. Jeg klokka maskina mi med hjelp av innstillinger for minnet som jeg fant på OCZ forumet. Lenke til kommentar
Zpac Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 kan du hjelpe meg med å klokke dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå