bentyman Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Dette har sikkert vært diskutert før. Hvilken boot loader er gre å bruke når man har Linux og win 2000 på maskinen? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg bruker LILO. Noen bruker GRUB. Fritt valg. Begge funker. Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Bruker GRUB nå og brukte LILO før begge funker... men jeg liker GRUB bedre Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg bruker NT bootloader. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 LILO fungerer flott. Lenke til kommentar
Bjorn-Ove Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Er det noe man bør tenke på med hensyn til installasjon av Linux og diskpartisjoner med NTFS? Jeg har NTFS på min C partisjon, men ønsker å installere Linux også (kan godt være på en annen partisjon/disk)...men hvordan blir det da hvis jeg skal bruke LILO/Grub? Skriver ikke den til BOOT-sector? Er det mulig å overstyre dette? Noen gode tips? Bjørn-Ove Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 NT skriver på MBR kun henvisning til boot.ini fil på første partisjonen.Hvis du installerer LILO på 'vanlig' måte overskriver den kun MBR og da trenger du bare å editere lilo.conf og henvise til i ditt tilfelle /dev/hda så laster han windows. legg til i /etc/lilo.conf følgende: other=/dev/hda label=win2k (eller hva som helst) kjør kom. lilo og restart have fun Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 14. januar 2002 Del Skrevet 14. januar 2002 Husk at også liloconf skal inneholde table, hvis den ikke gjør det fra før. Er problemer med det i RH7.2 Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Har Red Hat 7.2 (Enigma) & Win2K, bruker GRUB. Fungerer fiint. Forresten litt morro å edite grub.conf (ellerno) slik at det står Micro$oft Windows 2000 på menyen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå