Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Brunsnegler, -hvordan bli kvitt dem?


Anbefalte innlegg

Du kan legge ut isbokser med øl har jeg hørt :p Da skal de vist drikke seg ihjel eller noe :p

Men det er sløsing me øl da  :innocent:

6773183[/snapback]

 

Ja det funker faktisk!

Sneglene blir tiltrukket av øl-lukten, faller oppi, og drukner!!

 

Noe anna som er kult er å samle opp en hel haug, helle lighterbensin over de, og tenne på!! :!: :!: :!: :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med gjødsel? Vi gjødsler den gressflekken som vi slår hvert år og forer sauene med i vinterhalvåret og vil si at det gresset er veldig fint mtp på lite snegler.. Noen hundre er det jo selvsagt ,men dette er snakk om et område som er "litt" større enn en vanlig hage.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

BUMP!

 

Noen som kan noen nye triks??

 

Det kryr av snegler utafor her og tidligere i dag fant jeg 3 stk inne i stua så nå er det nok!

 

Tipper jeg og dama har plukka et par tusen stk i dag og jeg tok en runde nå kl 0330 og har vel tatt et par hundre til...

 

Var på kiwi og kjøpte salt for 500,- tidligere i dag, så jeg har gravd meg fram i busker osv og salta "flokkene" jeg fant rundt omkring. har dratt opp tre gulvet på uteplassen og salta grundig. Har lagt 3 cm høy kant med grov salt rundt hele eindommen. dratt opp alle blomster som står i potter og de ligger faen meg under der også.... under rota!

Hva skjer med plenen hvis jeg salter alt som er??

Virker som om de holder seg unna bark, stemmer det??

Sneglefelle hos plantasjen, brukanes??

Kan man leie polakker til og plukke snegler??

 

Kommer de tilbake nå skal jeg bruke dynamitt!! Faen til ekle kryp! SPYYYY!!

Lenke til kommentar

Vær forsiktig med bruk av salt, dette ødelegger plenen din. Bor selv i et distrikt hvor dette er et stooort problem. Men i år har vi vært flinke til å holde plenen nede, det har ført til mye mindre snegler. Så å begynne å holde hagen"ren"er nok første punkt. Stømgjerde er også veldig effektivt(vet ikke om de selges i norge?). 50m for 695,- svenske.

En spes And er også recer på å pise disse, men husker ikke typen.

Lenke til kommentar
BUMP!

 

Noen som kan noen nye triks??

 

Det kryr av snegler utafor her og tidligere i dag fant jeg 3 stk inne i stua så nå er det nok!

 

Tipper jeg og dama har plukka et par tusen stk i dag og jeg tok en runde nå kl 0330 og har vel tatt et par hundre til...

 

Var på kiwi og kjøpte salt for 500,- tidligere i dag, så jeg har gravd meg fram i busker osv og salta "flokkene" jeg fant rundt omkring. har dratt opp tre gulvet på uteplassen og salta grundig. Har lagt 3 cm høy kant med grov salt rundt hele eindommen. dratt opp alle blomster som står i potter og de ligger faen meg under der også.... under rota!

Hva skjer med plenen hvis jeg salter alt som er??

Virker som om de holder seg unna bark, stemmer det??

Sneglefelle hos plantasjen, brukanes??

Kan man leie polakker til og plukke snegler??

 

Kommer de tilbake nå skal jeg bruke dynamitt!! Faen til ekle kryp! SPYYYY!!

8945978[/snapback]

hahaha... å ler meg ihjel.. hahaha.. dama mi lurte på hva jeg lo av.. så måtte jeg vise henne ditt inlegg.. og nå ler vi høyt begge to..

høres ut som du hater snegler.. haha.. åhhh... ler....ler...ler...

 

du får legge inn inlegg nå snart om hvordan det går med deg og dine brune kryp.. :p

Lenke til kommentar

Kakaobark skal være effektivt sies det...Skal kjøpe noen sekker nå og teste ut....Bytter ut all bark jeg har i bedene og erstatter den med kakaobark....Skal også legge kakaobark inn i Tujahekken og i Ligusthekken min....Koster vel ca 100 kroner sekken så det kan jo fort koste noen kroner men hjelper det mot dævelskapen så er hvert eneste øre verdt det....

 

Strø salt på plenen er ikke noe godt alternativ siden plenen jo blir ødelagt der man strør salt....Bedre og plukke de opp og ta de til et omåde der det ikke er plen og salte de ihjel der..... :yes:

 

Ferramol og Nemaslug er effektive mot unge snegler, men de virker ikke mot de voksne sneglene. Preparatene må benyttes tidlig i sesongen for å ha god effekt.

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...