Gå til innhold

DIY Rør Hodetelefonforsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å setter opp pris nå, er ingen ting å tjene på å selge en sånn amp men. Dyrt på elfa :(

Delene jeg trenger til selve ampen kommer vel på 400.- elns uten kabinetter.

Kabinettene koster 172.- pr stk uten mva.

psu kort og pot koster 17$ + 16$ + shipping.

Hvis jeg hadde hatt tilgang til farnell ,så hadde det blitt billigere tror jeg..

Tipper mellom 1600.- - 2000.- et sted, er ikke sikker, skal regne ut totalen.

Og tror sølv kabinettene er billigere en de sorte faktisk.

Bor i oslo centrum jeg,så det er mulig å høre på den ja :)

ps: kommer 2x rør fra usa i løpet uka :D

Lenke til kommentar

Kuult, fikk 2 rør fra usa i posten idag, får kansje begynne på et krets kort til nå da, så har jeg noe å sysle med :D

En annen ting som irriterer meg, umulig å få tak i kjøle ribber i noen fornuftig størelse i dette landet her. Tenke jeg skulle bygge custom kabinett til neste rør amå, typisk tykk alu front,ribber på sidene, perforert topp. men ribber kan jeg vist se lengre etter, koster og en liten formue :/

Endret av miracl
Lenke til kommentar

Da har jeg begynnt på amp nr 2, fikk et par nye rør fra usa idag,så tror dette blir bra :D

Bildene er tatt med en k800i, synd photobucket resizer dem så mye :/

Kortet er langt fra ferdig, har bare lodda på komponentene jeg faktisk hadde her, må vel opp på elfa en gang i uka og kjøpe resten.

mh2-1.jpg

mh2-2.jpg

Endret av miracl
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da er forsterker kortet ferdig, gjennstår bare kabinett modifikasjoner og bygging av likeretteren i psu'en, så er den ferdig :D

Hvem vil ha?

6960279[/snapback]

Jeg kunne godt tenkt meg den iallefall :wee:

Vet du om noen som går på batteri, og egner seg for litt mere mobile enheter, til når man er på farten.?

Edit:

Kjempefeflotte prosjekter, kjempe bra arbeid, stå på.

Har veldig yst å gjøre noe slikt selv, men er ennå veldig usikker på hva jeg skal gå for, egentlig så er en mobil variant "best" for meg, tror jeg. Men det er jo flott å ha et lite monster å koble seg opp på når man kommer hjem.

Men det største problemet, er jo som for de fleste, kapitalen, lyd er dyrt, ikke all lyd, men golyd...

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Vel,en liten oppdatering.

Tollvesnet er kjipe :( fikk resterene deler idag fra usa, 214,50.- totalt, så måtte jeg betale 139.- i toll tull :hmm:

Ihverfall, nå mangler bare kabinettene,så er forsterker nr2 ferdig :) må vel ta en tur på elfa på fredag da :D

Her er noe bilder.

Likeretteren som sitter i strømforsyningen

mh2-5.jpg

Selve forsterker kortet ferdig (- phono kontakter og strøm plugg)

mh2-8.jpg

Minne loddekunskaper som blir bedre etter hver gang :p

mh2-6.jpg

kt600: se på http://www.head-fi.org/ ,gå på DIY forumet, så finner du alt du trenger om det meste, og når det kommer til lommeforsterkere,så finnes det mange.

Lenke til kommentar

Sånn,en liten oppdatering, da er forsterkeren nesten ferdig :D

Mangler bare å gjenge opp til skruer og montere kjøre ribbe i strømforsyningen.

Valget falt på sorte kabinetter denne gangen også,blir finere en med alu/sølv.

Forsterkeren ble nesten helt lik den jeg bruker fra før,eneste forskjell er at på strømforsyningen så ble av/på bryter bak istede for forann, ser finere ut med kun el lyddiode i front.

Var MYE arbeid med kabinettene :S

Hva syns dere?

mh2-9.jpg

mh2-10.jpg

mh2-11.jpg

Lenke til kommentar

Yes, da er forsterkeren oppe å går, grom lyd og :D (k800i tok ikke så bra bilder uten blitz :( )

Gjennestår nå å få montert på sorte umbrako skruer, skal kjøpe dette på lørdag. Må få lodda på lys dioden i fronten av strømforsyningen.

Så må jeg får stillit inn Bias saken(mye volt rørene skal få)

Så er den ferdig, blir faktisk finere en den jeg bruker selv :S

DSC00151.jpg

Lenke til kommentar

Da var forsterker nr 2 ferdig :D

Ligger faktist veldig mye arbeid bak denne. Når jeg byggde den første så bygde jeg den over 5 måneder,så virka som det ikke var så mye å gjøre.

Driver å kjører den inn nå, rørene er nye og fra 1950 +/- engang, så trenger nok over 100timer for å bli optimale.

Har bare igjen å fin tune den nå, så kan jeg montere på top plata på forsterkeren.

Må også få gjort noe med lysdioden i psu'en, hadde alt for bred lys spredning, ble ikke noe bra, må kjøpe en som fokuserer alt lyset rett frem.

Noen bilder, skal prøve å ta bedre bilder en dag,må få tak i bedre kamera først.

mh2-12.jpg

mh2-13.jpg

Lenke til kommentar

Usikker på neste prosjekt.

Har veldig lyst å bygge meg en DAC , enten en vanelig en eller en usb dac.

Ellers så går jeg å funderer på denn -> http://www.amb.org/audio/mmm/

Men koster mye å bygge, men igjen, den er sabla bra :)

Blir vel kansje en dac først, koster ikke så mye å lage. Eneste minuset med å bygge sånt utstyr som dette er at det er en del av delene som ikke selges i norge og blir fort dyrt når man må bestille ting fra usa hele tiden.

Skal også bygge en batteriforsterker når jeg får orken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...