glad Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei! vi tar ett eksempel, la oss si at css koden er slik #wrap { width: 750px height: auto; margin: 0 auto; background-color: #000; } #left { width: 600px; height: auto; float: left; } #right { width: 150px; height: auto; float: left; } og html koden ser ommentrent slik ut <div id="wrap"> <div id="left"> masse masse tekst her </div> <div id="right"> </div> </div> } skulle ikke wrap utvide seg etter hvor mye innhold det er inne i divene inni wrap eller tar jeg helt feil, hordan skal jeg i så fall lage slik at den utvider seg, den nekter jo go utvide seg siden jeg bruker float eller? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du har ikke angitt i CSS koden at divene skal utvide seg av seg selv. For å få det til så må du bruke width:auto; Tror jeg? Benytter meg ikke så mye av dette. Float har ikke skylden i dette ialelfall. Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Du har angitt en fast bredde, da utvider de seg ikke. PS: under #right står float: left, muligens en trykkleif? Endret 30. august 2006 av Undertow Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) skal laste opp kildekoden til den siden feilen er på så kan dere se på koden, siden vill liksom ikke strekke seg ettersom hvor mye tekst som er der. her er i værtfall siden siden index.html newcss.css main.css Endret 30. august 2006 av glad Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Når du kun har floats inni en div vil ikke denne diven følge etter. Dette kan enkelt løses ved å lage en ny, tom div i bunnen av wrapperen med tilhørende clear:both i css. Edit: Denne siden http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html ser ut til å ha en utfyllende forklaring på problemet. Endret 30. august 2006 av balletryne Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Takker for den der du men da kommer ett prblem til #content_right hvordan får jeg den til også og følge #content_left? viss det er mulig da? takker for hjelpen Edit: noen leifer Endret 30. august 2006 av glad Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det gjør du ikke, og her er løsningen på det: http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Lenke til kommentar
glad Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Stor takk til deg, nå funker alt, og jeg lærte noe nytt.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 http://www.complexspiral.com/publications/containing-floats/ vil hjelpe deg med å forstå float bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå