Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3COM trådløs ruter + NGT

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et nettverksproblem som noen kanskje kan hjelpe meg med...

Jeg har bredbånd fra NGT og medfølgende ruter. I går fikk jeg meg ny bærbar pc og har fått lånt 3Com trådløs ruter fra en kompis. Jeg klarer forsåvidt å sette den opp slik at det virker, men med en gang jeg skruer på kryptering klarer jeg ikke å koble til. Dette gjelder både WPA og WEP.

En ting... ruteren fra NGT deler ut IP-adresser i området 10.0.0.xx. 3Com-ruteren deler ut i området 192.168.1.xx. Jeg klarer ikke å konfigurere ruteren når pc'en har fått IP fra NGT-ruteren (altså 10.0.0.xx). Men dersom jeg setter statisk IP på den stasjonære (som er koblet til ruteren med kabel) til 192.168.1.2 så kan jeg fint koble til ruteren på 192.168.1.1 og konfigurere den. Men da klarer jeg ikke å koble til internett, så etter jeg har konfigurert den må jeg ta vekk statisk IP igjen slik at den får IP fra NGT igjen. Noen som kjenner til noe som dette?

Det virker kanskje som om den bærbare ikke får IP fra NGT-ruteren når jeg har skrudd på kryptering...?

Ble litt vanskelig forklaring dette her, men får håpe noen forstår noe av det hvertfall :)

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...