Gå til innhold

Russ 2007 tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Så grønnruss for noen dager siden. Det er de som kommer ut av ungdomskolen. Noen blir grønnruss og noen blir oransjeruss, og noen blir ikke russ i det hele tatt. De som kommer ut av barnehagen er rosaruss. Tror uansett ikke disse har tilgang på noen arragement elns :p

Russekort fra grønn- og oransjeruss har jeg uansett ikke sett på årevis. Rosarussekort kan jeg ikke huske å ha sett, hvertfall ikke på LENGE. Husker også at det fantes hvitruss og et par andre russefarger uten at jeg vet helt hva de var. Hvit- og svartruss delte gjerne bil husker jeg. Husker lillaruss også tror jeg.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

800px-Norwegian_green_russ_2006.05.17.jpg

Grønnruss 2006.

 

IMG_1346.jpg

Rosaruss.

 

30%20DSCN4150.jpg

Oransjeruss.

 

Red (rødruss)

Allmennfag (general studies) (mathematics, physics, biology, history, literature, English etc); media and communication, art, music, dance and drama; and athletics. This is by far the most common color.

Blue (blåruss)

Allmennfag (with economics), science, health and haircaring.

Black (svartruss)

Vocational courses (like electronics or carpentry). Since Norwegian vocational studies consist of 2 years of schooling and 1 or 2 years of apprenticeship, black russ can choose to celebrate a year earlier than the others or to celebrate in multiple years.

Green (grønnruss)

Agricultural courses, but is also used by some as an alternative to orange russ

White (hvitruss)

In some regions, white russ can be athletics students or healthcare students. In other regions, sober Christians might use this colour, but in most regions they wear the same colours as their classmates. Christian russ might form their own groups to have fun together without peer pressure towards alcohol, sex and drugs.

Others

Sometimes children in the last year of kindergarten call themselves "pink russ" (rosaruss), or girls become pink russ and boys become light blue russ. In some places, children in the last year of middle school (ungdomsskolen) become "orange russ" (oransjeruss). None of these have any real relation to the russ celebrations, though. These celebrations have not become very common so far.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Hvitrussen har jeg hørt om, men aldri sett , Må ha vært i de gamle tidene :p.

Har ikke tilfeldigvis et bildet?

8532564[/snapback]

Mener å huske at det er stort sett kristenruss som er hvitruss (:

 

Grønnruss er på vgs da. Har jo mange av dem på skolen jeg går på, dem går naturbruk o.l. (bønder)

8533495[/snapback]

Tidligere var grønnruss ut av u.skola, i hvert fall her i området.

Hvor det nå forsåvidt har forsvinni helt (:

Lenke til kommentar

Grønnruss er landbruskrussen. Vi har en skole på Mære i Nord-Trøndelag som har grønnruss

 

Men hva er det egentlig med Russ og forsøpling, da jeg var nede i byen i gårkveld så tenkte... hvilken farge har den rundkjøringa egentlig... d lå faan meg søppel overalt...

Lenke til kommentar

Tidlig kveld på meg i dag. Noen presterte å slå ut det ene brilleglasset av innfatningene mine. Resultat: jeg ser bare ting som er <1,5m forran meg. Antakelig skjedde det da en venninne skulle gi meg et klem og slo litt i brillene mine. Nå må jeg antakelig gå 3-4 dager uten briller, noe som blir helt sinnsykt jævlig.

Men jeg ser det positive i det, jeg måtte ha nye briller uansett, og om dette ikke hadde skjedd ville jeg ikke kjøpt nye før i august.

Lenke til kommentar

Ja fy eff, Kongeparken dag 1 tok av :D

Men du og du så irriterende.

Sto som sild i tønne og ble puffa frem og tilbake i 3 kvarter i kø for å komme inn på BigBang, så kommer jeg dit og får beskjed om å snu fordi det er fullt :(

 

Men kvelden ble bra uansett, selv om jeg følte meg som en skikkelig outsider som den eneste blant 10.000 som brukte frakk! :p

Gikk rundt overalt, og så bare meg med frakk, litt... eh... jeg vet ikke hva, ikke helt bra iaf, men det er vel bare trøndere som bruker frakk...

Lenke til kommentar

første dag på treffet på lillehammer gikk bra men har no jevli vondt i hugu ta en eller anna rar grunn.

trur ikke je har vert så fyllesjuk på lenge :(

men skal det vere no konserter.

så langt kan jeg ikke si at det var vert å betale 830 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...