Gå til innhold

Russ 2007 tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å få laga kortet jeg også. Mekka sammen kortet i et annet program, siden kortgeneratoren mildt sagt ikke duger til det jeg vil.

Men når jeg laster opp kortet som en bakgrunn blir teksten tåkete og utydelig.

 

Bildet er forresten i riktig størrelse, og alt burde igrunn være i den skjønneste orden...

Noen som har et par tips?

Lenke til kommentar

Bør kanskje revurdere satsspeilet litt, dvs. at du lar selve innholdet ligge litt lenger inn på selve kortet, og lar bakgrunnen få noen flere millimeter for seg selv ut mot kantene. De kutter av litt mer enn det du tenker og vil at de skal.

 

vereor: Så lenge du følger instruksjonene for oppløsning i piksler og DPI, så skal bildet bli krystallklart. En nokså vanlig feil er å sende inn i 72dpi. Du bør ha minst 200 til trykk.

Lenke til kommentar
Bør kanskje revurdere satsspeilet litt, dvs. at du lar selve innholdet ligge litt lenger inn på selve kortet, og lar bakgrunnen få noen flere millimeter for seg selv ut mot kantene. De kutter av litt mer enn det du tenker og vil at de skal.

 

7460325[/snapback]

 

 

Ehm. Her har jeg ikke stort valg tror jeg, har ikke laget russekortet fra bunnen av.

 

Angående kvaliteten, så tenkte jeg meg at det var noe med dpien ja. Skal prøve å konvertere, så ser vi om kvaliteten blir bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke planer om å komme til Oppland, så du kan nok trygt bruke det. Hvis vi gjør det, så er det nok ikke bare oss to. :p Uansett, tror jeg kommer til å gå for den første - nettopp fordi den andre er såpass mye brukt. Den første er i alle fall original (kan ha noe med at jeg har kondemnert en bil ;)).

Lenke til kommentar
De fleste som lager kortene selv har ikke peiling på design og oppsett. Da er det bedre å ha standard i stedet for et rotete fjortiskort.

7464155[/snapback]

gylne snitt, horisontale vertikale og diagonale linjer, blikkfang, sammenheng, rød tråd, symmetri, asymmetri, stilrenhet, objekt skal tjene bildet, etc..

 

kan jeg beholde mitt? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...