Gå til innhold

Battlefield 1942: Problemer med virtuelt minne

Anbefalte innlegg

Hei....

Kan noen hjelpe meg?

Jeg har problemer med BF 1942 og virtuelt minne...

Dette gjelder kun når jeg spiller BF1942... Alle andre spill glir helt knirkefritt..

Spillet blir treeeegt og jeg hører at pc'en "sliter fælt".. og tilslutt kommer jeg tilbake til desktoppen.

Så får jeg følgende melding:

"Windows - Minimumsverdien for virtuellt minne er for liten. Maskinen har for lite virtuelt minne...."

Hva skal jeg gjøre?

Håper noen kan hjelpe meg.

Pei

winxp sp1.

1,6 MHz AMD

256 DDR Ram

GeForce 4 Ti 4400 - 128 Mg

Asus 40x12x48 brenner/cd-rom

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-04 16:02 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må aktivisere virituelt minne, for dine 128 mb er ikke nok.

Viritulet minne vil si å bruke HD til ekstra ram.

I xp aktiviseres virituelt minne på denne måten: Åpn kontroll panel. Resten er kopiert fra help i xp.

Open System in Control Panel.

On the Advanced tab, under Performance, click Settings.

On the Advanced tab, under Virtual memory, click Change.

Under Drive [Volume Label], click the drive that contains the paging file you want to change.

Under Paging file size for selected drive, click Custom size, and type a new paging file size in megabytes in the Initial size (MB) or Maximum size (MB) box, and then click Set.

Håper dette hjelper deg!

MVH en ivrig BF spiller!

Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Jeg har 256 ddr ram, og ikke 128..

Skal forsøke det du kom med.

Er inne der en kan endre virtuellt minne nå..

Under "C" er følgende størelser definert:

Startstørrelse (MB) : 384

Maksimal størrelse (MB) : 768

Hva bør jeg sette på de to verdiene? 400/800 ?

Igjen, takk.

Pei

[ Denne Melding var redigert av: PEI001 på 2002-10-26 17:21 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe fastit svar på hvor mye som er ideelt. Prøvde å kjøre BF med bare 512 MB ram. Da fikk jeg samme error som du. Da aktiverte jeg virituelt minne til 800 MB. Bf har ikke spurt etter mer minne siden. Hadde jeg vert deg, ville jeg tatt litt til, siden du bare har 256 mb ram. I Bf manualen står det min 128 mb ram og at virituelt minne må være aktivisert.

Lenke til kommentar

Prøv å kutte ned på applikasjoner og andre prossesser som suger minne.

Med en gang Virtuel minne setter inn (dvs fysisk minne, dine 256 DDR tar slutt) begynner XP å ta fra HD. Da kan du bare avslutte spillet. Det sier seg selv at HD minne er 20000 ganger tregere enn DDR minne.

Lenke til kommentar

Hei folkens..

Jo da, biffet opp startstørrelsen til 600...

Og vips... Det gjorde trixet. Ikke hatt noe problemer etter det. TAKKER!

Jo da, forsøkte å avslutte div prosesser som lå og kjørte i bakgrunnen fra oppgavebehandler, men fikk masse advarsler om ditt og datt og om at systemer ikke ville kjøre uten osv...

Er det en av dere som har peil på prossesser en med fordel kan stenge av før spill m.v.?

Lenke til kommentar

Overklokking.no tror jeg anbefalte at du har 2.5 ganger fysisk minne men de er sjelden du får bruk for mere en 500 ville jeg tro kommer an på hvor mye fysisk minne du har.

Jeg har 512 og siden jeg har nokk hd plass så har jeg den på 2*fysiskminne =1GB :wink: kommer ikke til å få problemer så lenge jeg ikke skal kjøre ganske mye multitasking :wink:

Edit:

Gjerne gjør det etter du har kjørt defrag da blir den litt mindre defragmentert :smile:

Just admit you're a freak :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-11-08 14:00 ]

Lenke til kommentar

bare en ting som har slått meg med alle disse hardware-spørsmåla rundt bf'42... har ikke de folka som har produsert dette spillet egentli tatt seg vann over hodet? jeg har ikke sett bilder fra spillet, følgelig heller ikke spilt det, men det virker som om dette spillet er SINNSYKT mer krevende enn det et online-FPSspill burde være? jeg er som sagt ikke så veldig inne i dette spillet, men det frister jo ikke så veldig mye heller når folk helst setter av en giga med virtuelt minne for at det skal funke sånn tålig... har forøvrig ganske dårlige erfaringer med HD-RAM, det funker ikke på langt nær like bra som vanlig minne... japp, var bare det jeg ville si...

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-08 14:08, skrev Jay|-|eM:

.....ikke så veldig mye heller når folk helst setter av en giga med virtuelt minne for at det skal funke sånn tålig... har forøvrig ganske dårlige erfaringer med HD-RAM, det funker ikke på langt nær like bra som vanlig minne... japp, var bare det jeg ville si...

:smile:

Det er ikke akurat det jeg mente de jeg sa var at du får neppe bruk for mere en 500MB med virtuelt minne

slik som jeg kunne sikkert ha klart meg med 1/4 av det jeg har satt av men siden jeg har mer en nokk Hd plass så bruker jeg 1G da holder det i masse vis for exempel spilling brenning og mye mere samtidlig :grin:

Det kommer helt opp til hvordan du skall bruke pc

Det er bedre å ha for mye en for lite vet du :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-08 14:08, skrev Jay|-|eM:

bare en ting som har slått meg med alle disse hardware-spørsmåla rundt bf'42... har ikke de folka som har produsert dette spillet egentli tatt seg vann over hodet?

Neida, men instillingene for lyd er teite (default)

Står på software-emulering av lyd. Bare å få aktivisert lydkortet, så flyter ting greit....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...